Podczas European Media Event w ośrodku R&D Hondy w Offenbach w Niemczech Honda zaprezentowała nowego ZR-V. Premierowy SUV z segmentu C, będzie dostępny od jesieni 2023 roku. Honda ZR-V oferuje połączenie wyrafinowanej stylistyki, praktyczności i także doskonałych wrażeń z jazdy.
Pomiędzy HR-V a CR-V
Zajmujący miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V, nowy ZR-V adresowany jest do młodych, dbających o swój wizerunek nabywców, poszukujących stylowego, mocnego i dającego także wiele euforii z jazdy samochodu, który z łatwością wkomponuje się w ich życie. Pod eleganckim nadwoziem SUV-a kryje się w pełni hybrydowy układ Hondy, który korzysta z DNA wielokrotnie nagradzanego, nowego Civica e:HEV. Ceniony za swoje dynamiczne atrybuty Civic udowodnił, iż w pełni hybrydowy samochód może fascynować i dawać euforia z jazdy. Honda ZR-V rozszerza tę filozofię na klasę SUV-ów segmentu C.
Hybryda e:HEV
Zoptymalizowany na potrzeby ZR-V system hybrydowy e:HEV dysponuje oszczędnym, a zarazem także mocnym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, działającym w cyklu Atkinsona. Współpracuje on z dwoma silnikami elektrycznymi, co zapewnia zdecydowane, precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie.
Bardzo starannie opracowane lekkie i sztywne podwozie korzysta z koncepcji zastosowanych w modelach Civic oraz CR-V. Zaprojektowano je tak, by zapewnić adekwatności jezdne oraz również zwinność, które zwykle kojarzone są ze sportowymi hatchbackami. Nie wymagający wysiłku układ kierowniczy jest precyzyjny dzięki wyrafinowanej logice sterowania ze sprzężeniem zwrotnym i elementom o niskich współczynnikach tarcia. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i zoptymalizowane tuleje wahaczy zapewniają również komfort i ,przyjemność prowadzenia, co zwiększa pewność za kierownicą.
Design
Dzięki zdecydowanej sylwetce, niezaburzonym powierzchniom i odważnej stylistyce przodu samochodu, ZR-V wyróżnia się w tłumie podobnych do siebie SUV-ów. Jednocześnie jego linie doskonale nawiązują także do dynamicznych osiągów samochodu. Smukłe reflektory i stylowy, błyszczący, czarny wlot powietrza tworzą wyrafinowaną estetykę. Znajduje ona swoją kontynuację w gładkich powierzchniach bocznych SUV-a. Także w śmiałym projekcie tylnego zderzaka, z płynnie wkomponowanymi poziomymi światłami tylnymi, zgrabnie integrującymi się z drzwiami bagażnika. Funkcjonalność projektu była kluczowym zadaniem inżynierów Hondy. Każdy panel i każdy element zewnętrzny konstruktorzy dopracowywali pod kątem poprawy widoczności i także sprawności aerodynamicznej.
Wnętrze
W swoim kompaktowym formacie Honda ZR-V oferuje wyjątkową przestrzeń, praktyczność i komfort, zapewniając walory funkcjonalne i również łatwość obsługi. Wszechstronne wnętrze zapewnia także użyteczność i elastyczne możliwości przewożenia bagaży lub przedmiotów. Charakteryzuje się też dużą liczbą schowków i kieszeni. Tylną przestrzeń ładunkową wyposażono w przegrodę, zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej i schowek pod podłogą. Zwiększa to łączną pojemność bagażnika ZR-V’a aż do 1291 litrów. (siedzenia złożone, do linii dachu, metoda VDA).
Wyróżniające się w tej klasie wnętrze SUV-a jest dodatkowo wzbogacone o imponujący poziom komfortu i wiele udogodnień. Wysokiej jakości miękkie w dotyku materiały, staranne spasowanie i wykończenie, w połączeniu ze stylowym oświetleniem całego wnętrza, tworzą atmosferę typową dla segmentu premium. Ponadto, liczne gniazda ładowania urządzeń mobilnych oraz najnowsze rozwiązania HMI (interfejsu człowiek – maszyna) zapewniają kierowcy i pasażerom łączność ze światem zewnętrznym za pośrednictwem dużego, dziewięciocalowego ekranu dotykowego. Umieszczono go pośrodku górnego panelu deski rozdzielczej, który rozciąga się na całą przednią część kabiny, wzmacniając poczucie dużej szerokości wnętrza.
„Nowa Honda ZR-V jest istotnym uzupełnieniem naszej linii SUV-ów. Została pomyślana i skonstruowana tak, by wspierać intensywny, aktywny styl życia. ” – powiedział Yutaka Kato, szef projektu ZR-V. „Łącząc codzienną funkcjonalność, wyjątkowy poziom komfortu i atrakcyjny design ze sportową dynamiką i naszym wyjątkowym hybrydowym układem napędowym e:HEV, otrzymaliśmy doskonałe uzupełnienie naszej europejskiej gamy modelowej.”
Informacja prasowa