Nowa kolej nabiera rozpędu! Trwa wielka modernizacja w Nowym Sączu [Zdjęcia]

5 godzin temu

W Nowym Sączu trwa jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Budowa nowej infrastruktury kolejowej postępuje dynamicznie – z tygodnia na tydzień widać wyraźny postęp prac. Przemiany są szczególnie zauważalne w rejonie ulic Krakowskiej, Kolejowej i Asnyka, gdzie powstają nowy wiadukt kolejowy, chodniki oraz drogi dojazdowe.

Nowy most kolejowy i szybkie połączenia z Krakowem

Imponująco wyglądają również prace przy nowym moście kolejowym, który stanie się kluczowym elementem modernizowanej linii kolejowej nr 104. Dzięki realizacji inwestycji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego, możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Nowego Sącza w zaledwie około 60 minut, a do Zakopanego w 90–100 minut.

To rewolucja dla pasażerów – zarówno tych korzystających z kolei na co dzień, jak i dla turystów, których liczba w regionie stale rośnie. Linia będzie obsługiwać również połączenia dalekobieżne, co otwiera nowe możliwości rozwoju turystyki i mobilności.

Przełomowa inwestycja dla Sądecczyzny

Modernizacja linii 104 na odcinku Chabówka – Nowy Sącz to odpowiedź na wieloletnie potrzeby mieszkańców, którzy dotąd pozbawieni byli dogodnych połączeń kolejowych. Prace ruszyły po zawarciu umów z wykonawcami w maju 2023 roku. Odcinek między Nowym Sączem a Klęczanami realizuje konsorcjum firm Torpol i Intop Warszawa, dysponujące budżetem wynoszącym 780 milionów złotych.

Efekty widać gołym okiem

Każdy przejazd przez ulicę Krakowską czy Kolejową pokazuje, jak bardzo zmienia się krajobraz miasta. Nowoczesna infrastruktura to nie tylko komfort podróży, ale też zupełnie nowe możliwości komunikacyjne dla mieszkańców Nowego Sącza i całej Sądecczyzny.

fot. Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

default
default

default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default

default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default

Idź do oryginalnego materiału