Wkrótce skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Czarneckiego zostanie wyposażone w nowoczesną sygnalizację świetlną. Ten krok ma na celu poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, które często stają się miejscem niebezpiecznych sytuacji. w tej chwili trwa proces wyboru wykonawcy projektu, co przybliża nas do realizacji tego planu.
Postępy w planach na nową sygnalizację
Przetarg na zaprojektowanie sygnalizacji przyciągnął uwagę trzech firm, które złożyły swoje oferty. Najniższa zaproponowana cena wynosi nieco poniżej 283 tysięcy złotych, podczas gdy najwyższa oferta sięga niemal 331 tysięcy złotych. Po wyłonieniu wykonawcy i podpisaniu umowy, będzie on miał 240 dni na stworzenie niezbędnej dokumentacji projektowej.
Istotne kwestie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu
Skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Czarneckiego obejmuje pięć przejść dla pieszych. Największe obawy budzą cztery z nich, które prowadzą przez szeroką i ruchliwą ulicę Krasińskiego. Brak sygnalizacji na przejściach przez więcej niż jeden pas ruchu w jednym kierunku jest sytuacją, która znacznie zwiększa ryzyko wypadków. Dotyczy to zwłaszcza uczniów pobliskiej szkoły podstawowej, którzy codziennie pokonują te przejścia.
Audyt bezpieczeństwa i rekomendacje
Niedawny audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych wykazał szereg niepokojących faktów na temat tego skrzyżowania. Problemem jest nie tylko duża prędkość pojazdów, ale także ograniczona widoczność oraz ryzyko związane z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku. Gdy jeden pojazd zatrzymuje się, aby przepuścić pieszego, drugi na sąsiednim pasie może tego nie zauważyć, co prowadzi do niebezpiecznych sytuacji. Wprowadzenie sygnalizacji świetlnej z pewnością rozwiąże te problemy.
Inicjatywy na rzecz poprawy bezpieczeństwa w Warszawie
Z roku na rok w Warszawie pojawiają się nowe sygnalizacje świetlne. W bieżącym roku zrealizowano inwestycje na skrzyżowaniach takich jak Woronicza i Spartańska, Wólczyńska i Nocznickiego oraz Przyczółkowa i Pałacowa. Aktualnie prowadzone są także prace na ulicy Słomińskiego oraz na skrzyżowaniach ulic Powstańców Śląskich i Sterniczej, a także Puławskiej z Jagielską i Drumli.
Modernizacje i rozwiązania tymczasowe
Oprócz budowy nowych sygnalizacji, modernizowane są już istniejące instalacje, na przykład na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Wrocławskiej czy Krakowskiej z Bakalarską i Lechicką. Proces projektowania i budowy jest skomplikowany i czasochłonny, dlatego stosowane są również doraźne rozwiązania, jak w przypadku skrzyżowania ulic Ordona i Jana Kazimierza.
Sygnalizacja a zwiększenie komfortu i dostępności
Nowe sygnalizacje nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, ale także zwiększają wygodę i dostępność dla pieszych. Na przykład na skrzyżowaniu ulic Puławskiej z Jagielską i Drumli, nowa sygnalizacja umożliwi wytyczenie nowego przejścia dla pieszych, stanowiąc alternatywę dla pobliskiej kładki. Podobnie, na ulicy Wołoskiej, gdzie prace prowadzi deweloper, zamiast kładki przy ulicy Uniechowskiego, piesi korzystają teraz z naziemnego przejścia.
Źródło: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

14 godzin temu














