Nowa trasa rowerowa połączy ul. Inflancką z os. Lecha? Inwestycja ma mieć także… chronić płazy

3 godzin temu

Nowa trasa rowerowa ma być nie tylko usprawnieniem dla ruchu jednośladów. Z uwagi na to, iż planowana inwestycja ma przebiegać w pobliżu użytku ekologicznego “Traszki Ratajskie”, wymaga ona szczególnej uwagi i uzgodnień. Ochrona tego obszaru, będącego siedliskiem rzadkich gatunków płazów, w tym traszek, stała się jednym z kluczowych aspektów projektu. Radny Chudy zwraca uwagę, iż poza poprawą infrastruktury rowerowej, projekt zakłada także działania, które mają zwiększyć bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i chronionych zwierząt.

Od momentu oddania do użytku trasy pieszo-rowerowej w kierunku Kórnickiej, mieszkańcy zwracali się z licznymi wnioskami o rozwiązanie problemów związanych z ruchem rowerowym w pobliżu parku przy os. Tysiąclecia. Nowa inwestycja nie tylko domknie brakujący odcinek trasy rowerowej, ale także poprawi bezpieczeństwo pieszych w parku oraz uporządkuje ruch rowerowy na wysokości przystanku tramwajowego ‘os. Tysiąclecia’.

Projekt uchwały, który trafił do Biura Rady Miasta, dotyczy budowy chodnika i drogi dla rowerów, które połączą w tej chwili funkcjonujące trasy, kończące się przy ul. Inflanckiej i przystanku os. Lecha. Inwestycja ta wpisuje się w długoterminową strategię rozwoju infrastruktury rowerowej miasta, której fundamenty wyznacza Program Rowerowy Miasta Poznania na lata 2017-2022, z perspektywą do 2025 roku. Celem tego programu jest m.in. stworzenie spójnej sieci połączeń rowerowych, łączących centrum Poznania z takimi osiedlami jak Chartowo, Rataje i Franowo.

Z uwagi na specyfikę terenu inwestycji, szczególny nacisk położono na minimalizację wpływu budowy na użytek ekologiczny “Traszki Ratajskie”. Projekt przewiduje poprowadzenie trasy wzdłuż południowej granicy tego obszaru, bez jego fizycznego przecięcia, co ma pozwolić na ochronę rzadkich gatunków fauny. Ponadto, planowane są dodatkowe zabezpieczenia w postaci ogrodzeń i specjalnych korytek dla płazów, co zapewni im swobodny przepływ wzdłuż trasy. Całość inwestycji będzie realizowana pod nadzorem herpetologicznym, co ma zagwarantować odpowiednie monitorowanie wpływu prac na środowisko.

Zgodę na inwestycję muszą wydać m.in. miejscy radni, który zapoznają się z projektem.

Idź do oryginalnego materiału