Scania rozszerzyła swoją ofertę e-mobilności, wprowadzając wariant podwozia 6×2*4 skonstruowanego na bazie autobusu elektrycznego zasilanego z baterii. Scania zaprojektowała nowy wariant niskopodłogowy, aby sprostać wymaganiom średnich i ciężkich operacji miejskich, podmiejskich i krótszych międzymiastowych. Autobusy wyprodukowane na nowym podwoziu charakteryzują się większą pojemnością pasażerską w porównaniu z istniejącym modelem 4×2 LE BEV.
Podwozie to ma nową tylną oś, a także niedawno wprowadzony na rynek interfejs e-machine i ładowania. Zastosowano przekładnię główną o niższym przełożeniu oraz zmniejszonych stratach wewnętrznych, a także nową kierowaną oś wleczoną ułatwiającą optymalne rozłożenie masy i zmniejszenie zużycia opon. Nowy wariant podwozia 6×2*4 LE BEV został wyposażony w ulepszoną ramę pośrednią, pozwalającą zminimalizować poziom natężenie dźwięku we wnętrzu i poprawić adekwatności jezdne autobusu.
– Całkowicie nowa maszyna elektryczna, nowa opcja szybkiego ładowania za pośrednictwem tylnego i kilku dodatkowych (do wyboru) węzłów zasilania sprawia, iż trzyosiowa wersja elektrycznego podwozia jest niezawodna, energooszczędna, a także zapewnia autobusowi elastyczność, wymaganą w rozwiązaniach komunikacji lokalnej – powiedział Carl-Johan Lööf, szef działu zarządzania produktami People Transport Solutions w firmie Scania. Ponadto rozmieszczenie podzespołów pojazdu ułatwia konserwację, obniżając koszty i zwiększając dostępność operacyjną autobusu.
