Podpisano umowę z fińską stocznią KewatecAluBoat na budowę i dostawę sześciu nowoczesnych jednostek ratowniczych.
Statki, roboczo określane mianem SAR 2000, odpowiadają konstrukcji Rescue 1700 z katalogu producenta. To sprawdzone w praktyce jednostki, które od kilku lat znajdują się na wyposażeniu islandzkich służb ratowniczych. Tamtejsze doświadczenia pokazały ich niezawodność i wysoką skuteczność w trudnych warunkach.
Nowe jednostki mają znacząco wzmocnić potencjał polskiej służby SAR, szczególnie na akwenach Morza Bałtyckiego, gdzie szybka reakcja i bezpieczeństwo ratowników oraz poszkodowanych są kluczowe.
Według wstępnych założeń wykonawcy, pierwsze statki powinny trafić do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w październiku 2026 roku.
To kolejny krok w modernizacji floty, której zadaniem jest ochrona życia na morzu – od obsługi zdarzeń na wodach przybrzeżnych, po pełne operacje ratownicze w trudnych warunkach pogodowych.