Nowe opłaty za holowanie w Lublinie. Kierowcy w 2026 roku zapłacą więcej choćby o kilkadziesiąt złotych

1 godzina temu
Zdjęcie: Pomoc drogowa odholowująca samochód z ul. Niecałej w Lublinie


Lublin szykuje nowe stawki za usuwanie pojazdów

Podczas najbliższej sesji Rady Miasta, która odbędzie się w czwartek, 20 listopada, radni mają przyjąć nową tabelę opłat za usuwanie pojazdów z dróg oraz ich przechowywanie na parkingach strzeżonych. To coroczna procedura wynikająca z ustawy Prawo o ruchu drogowym — zadania te należą do powiatu, a wpływy z opłat zasilają jego budżet.

W 2026 roku część stawek wzrośnie, a w niektórych kategoriach zrównają się one z maksymalnymi limitami dopuszczonymi przez Ministerstwo Finansów.

Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina

Sprawdzam

Ile zapłacimy za holowanie w 2026 roku? Nowy cennik

Największe zmiany dotyczą dużych pojazdów i tych przewożących materiały niebezpieczne. Niewielkie podwyżki obejmą też kierowców aut osobowych.

Usunięcie pojazdu

  • hulajnoga elektryczna / UTO — 62 zł
  • rower / motorower — 62 zł
  • motocykl — 160 zł
  • pojazd do 3,5 t — 450 zł
  • pojazd 3,5–7,5 t — 936 zł
  • pojazd 7,5–16 t — 1321 zł
  • pojazd powyżej 16 t — 1946 zł
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne — 2367 zł

Każda doba przechowywania

  • hulajnoga / UTO — 6 zł
  • rower / motorower — 6 zł
  • motocykl — 8 zł
  • pojazd do 3,5 t — 18 zł
  • pojazd 3,5–7,5 t — 86 zł
  • pojazd 7,5–16 t — 122 zł
  • pojazd powyżej 16 t — 215 zł
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne — 312 zł

Odstąpienie od usunięcia pojazdu

  • hulajnoga / UTO — 31 zł
  • rower / motorower — 31 zł
  • motocykl — 80 zł
  • pojazd do 3,5 t — 225 zł
  • pojazd 3,5–7,5 t — 468 zł
  • pojazd 7,5–16 t — 660,50 zł
  • pojazd powyżej 16 t — 973 zł
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne — 1183,50 zł

Jak wygląda to dziś? Obowiązujące stawki do końca 2025 roku

W wielu kategoriach podwyżki wynoszą od kilku do kilkudziesięciu złotych. Najbardziej odczują je właściciele największych pojazdów.

Dziś za usunięcie pojazdu kierowca płaci m.in.:

  • do 3,5 t — 450 zł
  • 3,5–7,5 t — 895 zł
  • 7,5–16 t — 1264 zł
  • powyżej 16 t — 1862 zł
  • przewożący materiały niebezpieczne — 2265 zł

Różnice dotyczą również stawek za przechowywanie — np. dla pojazdów 3,5–7,5 t wzrosną one z 37 zł do 86 zł.

Zobacz również

Nowe opłaty za holowanie w Lublinie. Kierowcy w 2026 roku zapłacą więcej choćby o kilkadziesiąt złotych

Kierowca Free Now przejechał na czerwonym w centrum Lublina! O włos od zderzenia na ruchliwym skrzyżowaniu [WIDEO]

Żużel. Orlen Oil Motor Lublin ujawnia ceny karnetów na sezon 2026. Kibice znowu zapłacą więcej

Znamy oficjalną datę otwarcia sklepu Primark w Lublinie!

Maksymalne limity 2025. Lublin zbliża się do górnych widełek

Minister Finansów co roku wyznacza maksymalne możliwe stawki, których samorząd nie może przekroczyć. W wielu kategoriach nowy lubelski cennik będzie bardzo zbliżony do tych limitów, szczególnie w przypadku:

  • pojazdów ciężkich,
  • pojazdów przewożących materiały niebezpieczne,
  • pojazdów powyżej 7,5 t.

To oznacza, iż miasto korzysta z ustawowej możliwości dostosowania opłat do rosnących kosztów realizacji tej usługi.

Liczba holowań rośnie z roku na rok. Oto statystyki

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przekazał, iż w ostatnich latach skala interwencji stale rośnie:

  • 2023 r.: 691 usuniętych pojazdów, 277 odstąpień
  • 2024 r.: 905 usuniętych, 316 odstąpień
  • 2025 r. (do 31 października): 767 usuniętych, 247 odstąpień — oraz ok. 100 pojazdów nieodebranych przez właścicieli

Według ZDiTM rosnący trend wynika m.in. z pogarszającego się stanu części pojazdów, pozostawiania aut w miejscach niezgodnych z przepisami oraz interwencji policji i straży miejskiej.

Idź do oryginalnego materiału