Lublin szykuje nowe stawki za usuwanie pojazdów
Podczas najbliższej sesji Rady Miasta, która odbędzie się w czwartek, 20 listopada, radni mają przyjąć nową tabelę opłat za usuwanie pojazdów z dróg oraz ich przechowywanie na parkingach strzeżonych. To coroczna procedura wynikająca z ustawy Prawo o ruchu drogowym — zadania te należą do powiatu, a wpływy z opłat zasilają jego budżet.
W 2026 roku część stawek wzrośnie, a w niektórych kategoriach zrównają się one z maksymalnymi limitami dopuszczonymi przez Ministerstwo Finansów.
Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina
Ile zapłacimy za holowanie w 2026 roku? Nowy cennik
Największe zmiany dotyczą dużych pojazdów i tych przewożących materiały niebezpieczne. Niewielkie podwyżki obejmą też kierowców aut osobowych.
Usunięcie pojazdu
- hulajnoga elektryczna / UTO — 62 zł
- rower / motorower — 62 zł
- motocykl — 160 zł
- pojazd do 3,5 t — 450 zł
- pojazd 3,5–7,5 t — 936 zł
- pojazd 7,5–16 t — 1321 zł
- pojazd powyżej 16 t — 1946 zł
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne — 2367 zł
Każda doba przechowywania
- hulajnoga / UTO — 6 zł
- rower / motorower — 6 zł
- motocykl — 8 zł
- pojazd do 3,5 t — 18 zł
- pojazd 3,5–7,5 t — 86 zł
- pojazd 7,5–16 t — 122 zł
- pojazd powyżej 16 t — 215 zł
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne — 312 zł
Odstąpienie od usunięcia pojazdu
- hulajnoga / UTO — 31 zł
- rower / motorower — 31 zł
- motocykl — 80 zł
- pojazd do 3,5 t — 225 zł
- pojazd 3,5–7,5 t — 468 zł
- pojazd 7,5–16 t — 660,50 zł
- pojazd powyżej 16 t — 973 zł
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne — 1183,50 zł
Jak wygląda to dziś? Obowiązujące stawki do końca 2025 roku
W wielu kategoriach podwyżki wynoszą od kilku do kilkudziesięciu złotych. Najbardziej odczują je właściciele największych pojazdów.
Dziś za usunięcie pojazdu kierowca płaci m.in.:
- do 3,5 t — 450 zł
- 3,5–7,5 t — 895 zł
- 7,5–16 t — 1264 zł
- powyżej 16 t — 1862 zł
- przewożący materiały niebezpieczne — 2265 zł
Różnice dotyczą również stawek za przechowywanie — np. dla pojazdów 3,5–7,5 t wzrosną one z 37 zł do 86 zł.
Zobacz również
Nowe opłaty za holowanie w Lublinie. Kierowcy w 2026 roku zapłacą więcej choćby o kilkadziesiąt złotych
Kierowca Free Now przejechał na czerwonym w centrum Lublina! O włos od zderzenia na ruchliwym skrzyżowaniu [WIDEO]
Żużel. Orlen Oil Motor Lublin ujawnia ceny karnetów na sezon 2026. Kibice znowu zapłacą więcej
Znamy oficjalną datę otwarcia sklepu Primark w Lublinie!
Maksymalne limity 2025. Lublin zbliża się do górnych widełek
Minister Finansów co roku wyznacza maksymalne możliwe stawki, których samorząd nie może przekroczyć. W wielu kategoriach nowy lubelski cennik będzie bardzo zbliżony do tych limitów, szczególnie w przypadku:
- pojazdów ciężkich,
- pojazdów przewożących materiały niebezpieczne,
- pojazdów powyżej 7,5 t.
To oznacza, iż miasto korzysta z ustawowej możliwości dostosowania opłat do rosnących kosztów realizacji tej usługi.
Liczba holowań rośnie z roku na rok. Oto statystyki
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przekazał, iż w ostatnich latach skala interwencji stale rośnie:
- 2023 r.: 691 usuniętych pojazdów, 277 odstąpień
- 2024 r.: 905 usuniętych, 316 odstąpień
- 2025 r. (do 31 października): 767 usuniętych, 247 odstąpień — oraz ok. 100 pojazdów nieodebranych przez właścicieli
Według ZDiTM rosnący trend wynika m.in. z pogarszającego się stanu części pojazdów, pozostawiania aut w miejscach niezgodnych z przepisami oraz interwencji policji i straży miejskiej.

1 godzina temu















