Sejmik Województwa Podkarpackiego przegłosował wprowadzenie tego zadania do Wieloletniej Prognozy Finansowej, co oznacza zabezpieczenie środków i możliwość ogłoszenia przetargu na roboty budowlane.
– W październiku 2024 uzyskaliśmy decyzję ZRID, a teraz przeznaczamy środki na realizację ronda w Szydłowcu. Jest to zadanie, które wpisuje się w rozwój Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu – podkreślał w lipcu marszałek województwa Władysław Ortyl.
https://korso.pl/wiadomosci/mielec-znow-szczesliwy-najnowsza-wygrana-w-lotto-robi-wrazenie/icx0JrZckooFjgt43psENowe rondo zostanie zlokalizowane na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 985 z drogą powiatową nr 1713R, tuż przy Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Mielcu. DW 985 obsługuje intensywny ruch tranzytowy na kierunku Tarnobrzeg–Mielec–Dębica, a natężenie ruchu w tym miejscu przekracza 10 tys. pojazdów na dobę. Droga powiatowa prowadzi z kolei do centrum Mielca i Trześni.
Zgodnie z dokumentacją przetargową zadanie obejmuje m.in.:
- rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 985 w klasie technicznej G,
- rozbudowę skrzyżowania z ruchem okrężnym,
- budowę jezdni na odcinku km 28+600,82 – 28+646,82,
- budowę wyspy środkowej oraz pierścienia ronda,
- wydzielenie pasa dla przejazdu pojazdów nienormatywnych,
- wykonanie kanału technologicznego (km 28+485,09 – 28+755,70),
- budowę drogi rowerowej od wlotu północnego (km 0+050,61) do wlotu południowego (km 0+047,90),
- przebudowę i budowę sieci telekomunikacyjnej,
- budowę oświetlenia drogowego, rowów i przepustów,
- zabezpieczenie uzbrojenia terenu oraz wycinkę kolidującej zieleni.
Projekt zakłada powstanie czterowlotowego, jednopasowego ronda o średnicy zewnętrznej 46 metrów. Średnica wyspy środkowej wyniesie 32 metry, a szerokość jezdni ronda – 5 metrów. Konstrukcja zostanie przystosowana do przejazdu pojazdów ponadnormatywnych.
https://korso.pl/wiadomosci/most-na-wisloce-i-kolejny-odcinek-obwodnicy-trzy-firmy-zglosily-swoje-oferty/7BNxQhdjHjLcBF2HPfhCPrzy wyborze wykonawcy PZDW będzie kierował się kryteriami: cena (60%) oraz długość okresu gwarancji i rękojmi za wady (40%).
Kluczowe terminy:
- składanie ofert: do 3 października 2025 r., godz. 9:00,
- otwarcie ofert: 3 października 2025 r., godz. 9:10,
- związanie ofertą: do 1 listopada 2025 r.
Ronda od lat uznawane są za jedne z najbezpieczniejszych rozwiązań komunikacyjnych – redukują punkty kolizji, wymuszają spokojniejszą jazdę i zwiększają bezpieczeństwo uczestników ruchu.
– W zeszłym roku zakończyliśmy budowę ronda w Dąbrówkach koło Łańcuta, w czerwcu rozpoczęliśmy budowę ronda w Nowym Żmigrodzie, a teraz przygotowujemy inwestycję w Szydłowcu. To przykład, iż drogi wojewódzkie muszą służyć zarówno tranzytowi, jak i lokalnym użytkownikom – zaznaczył dyrektor PZDW, Piotr Miąso.