Nowe rozwiązania na krakowskich torowiskach. Prefabrykowane płyty torowe (ZDJĘCIA)

3 miesięcy temu

Na ulicy Telimeny i Prostej w Bieżanowie realizowane są prace przy wymieniane przejazdów przez torowisko tramwajowe. Nowe, prefabrykowane płyty torowe mają znacznie poprawić trwałość nawierzchni drogowej. To rozwiązanie, testowane w tej chwili w Bieżanowie, może w przyszłości znaleźć zastosowanie w całym Krakowie, szczególnie w miejscach o skomplikowanej geometrii torów, takich jak Stare Miasto.

W nowych przejazdach zostaną zastosowane prefabrykowane płyty torowe, co znacząco polepszy trwałość nawierzchni drogowej.

– W przypadku ul. Telimeny zdecydowaliśmy się na nowe rozwiązanie prefabrykowanych płyt torowych, które mogą być stosowane w miejscach, w których ze względu na geometrię nie można używać standardowych prefabrykatów – wyjaśnia Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, będzie można stosować je np. na Starym Mieście, gdzie łuki szyn są ekstremalnie małe. Zamiast standardowych prefabrykowanych płyt torowych, montowane będą wykonywane na zamówienie płyty, co znacząco poprawi jakość nawierzchni drogowej, w szczególności na węzłach tramwajowych. Dotychczasowe rozwiązania nie pozwalały stosować prefabrykatów na węzłach oraz w łukach o małych promieniach.

Dla mieszkańców oznaczać to będzie, iż nawierzchnia drogowa w tych newralgicznych miejscach będzie dużo trwalsza. Uszkodzenia nawierzchni asfaltowej na węzłach jest bowiem jedną z bolączek, na którą skarżą się kierowcy.

– Test ma odpowiedzieć na pytanie, czy nowa technologia rozwiązuje te problemy. Wyniki będą podstawą do decyzji o przyszłych inwestycjach. Wykorzystujemy prace, które i tak trzeba było wykonać, aby znaleźć odpowiedź na pytanie, czy nowa technologia poprawi komfort podróżowania po centrum Krakowa – mówi Magdalena Nowak-Obrzut, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

fot. ZFMK w Krakowie

Idź do oryginalnego materiału