
W Klęczanach widać już konkret – nowe tory są układane, a przejścia podziemne i przepusty nabierają kształtów. To znak, iż modernizacja linii kolejowej nr 104 wkracza w najbardziej spektakularną fazę! Trwa intensywna przebudowa stacji kolejowych w Klęczanach i Marcinkowicach, a efekty są widoczne gołym okiem.
Nowoczesna stacja, nowe możliwości
Na modernizowanej stacji w Klęczanach powstaje rozbudowany układ torów, który pozwoli na sprawne mijanie się pociągów kursujących w kierunku Nowego Sącza i Limanowej. To nie tylko większy komfort podróży, ale też nowy standard obsługi pasażerów. Infrastruktura zmienia się z dnia na dzień – roboty ziemne, nasypy, a choćby pierwsze elementy instalacji – wszystko to zapowiada ogromną przemianę.
Nowy Sącz – Kraków w godzinę, Zakopane w 90 minut
W połączeniu z innymi zadaniami realizowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego, możliwy będzie przejazd z centrum Krakowa do Nowego Sącza w około 60 minut, a do Zakopanego w 90–100 minut. Nowa linia obsługiwać będzie również ruch dalekobieżny – to prawdziwa rewolucja dla pasażerów i impuls dla regionalnej turystyki.
780 milionów na komfort i szybkość
Modernizacja linii nr 104 na odcinku Chabówka – Nowy Sącz to odpowiedź na wieloletnie potrzeby mieszkańców regionu, którzy przez dekady pozbawieni byli dogodnych połączeń kolejowych. W maju 2023 roku PKP PLK zawarło umowy z wykonawcami. Za prace na odcinku Nowy Sącz – Klęczany odpowiada konsorcjum firm Torpol i Intop Warszawa, dysponujące budżetem wynoszącym 780 milionów złotych.
Widok na układane tory kolejowe w Klęczanach. Na pierwszym planie – maszyny pracujące przy budowie przejścia podziemnego i umocnień skarpowych.