Wykonawcą będzie konsorcjum firm Mitor i Hydropol. Prace obejmą wymianę szyn na odcinku blisko 19 km. Zmodernizowane zostaną oba tory między przystankiem Warszawa Raków a stacją Podkowa Leśna Główna. Wymienionych zostanie też 15 rozjazdów na stacjach Warszawa Śródmieście WKD, Komorów i Podkowa Leśna Główna.
Inwestycja z KPO
Koszt prac to 41,82 mln zł. 25 mln zł pokryje dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy. To pieniądze z Unii Europejskiej przeznaczone na poprawę transportu i ochronę środowiska.
Bezpieczeństwo i komfort
Tory, które zostaną wymienione, pochodzą z lat 1988–1989. Ich stan powoduje ograniczenia prędkości i ryzyko awarii. Po remoncie pociągi będą mogły bezpiecznie jeździć z prędkością do 80 km/h. Modernizacja poprawi komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów.
Kiedy koniec prac?
Remont będzie prowadzony etapami. Wszystkie roboty mają zakończyć się do 31 maja 2026 roku.
WKD przypomina, iż podobne prace wykonano już w latach 2015–2017. Teraz modernizacja obejmie kolejne odcinki linii nr 47. Inwestycja jest częścią strategii rozwoju województwa mazowieckiego i ma zwiększyć udział kolei w przewozach pasażerskich