Lubelskie zainwestuje niemal 192,4 mln zł w nowoczesne, bezemisyjne Elektryczne Zespoły Trakcyjne. Nowe pojazdy poprawią komfort podróży, zwiększą liczbę miejsc dla pasażerów i rowerów, a także będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Dostawy zakończą się do 2029 roku.
Komfortowa i ekologiczna przyszłość regionalnej kolei
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego rozstrzygnął przetarg na dostawę czterech nowoczesnych, bezemisyjnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT). Kontrakt o wartości blisko 192,4 mln zł zrealizuje firma H. CEGIELSKI Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Zobacz również

Nowoczesne elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny wybrane!
Przebudowa ul. Zana w Lublinie coraz bliżej. Będą buspasy, ścieżki rowerowe i przebudowane skrzyżowania
Chwile grozy na przystanku autobusowym w Lublinie. 19-latek był duszony, skradziono mu telefon
Nowe pociągi będą obsługiwać regionalne trasy, łącząc m.in. Lublin z Chełmem, Dęblinem, Łukowem, Terespolem, Białą Podlaską oraz Stalową Wolą i Siedlcami.

Jak podkreślił wicemarszałek województwa Piotr Breś:
„Nowe pojazdy zapewnią 176 miejsc siedzących, co stanowi aż 80% więcej niż dotychczasowe składy. Przełoży się to na większą liczbę przewożonych pasażerów i komfort ich podróży.”
– Już za kilka lat mieszkańcy województwa lubelskiego oraz okolicznych województw będą mogli podróżować nowymi pojazdami, które będą osiągały prędkość maksymalną do 160 km/h. Dotychczas kursujące po województwie lubelskim składy oferowały 96 miejsc siedzących. Nowe pojazdy zapewnią 176 miejsc siedzących, co stanowi aż 80% więcej miejsc. Przełoży się to na większą liczbę przewożonych pasażerów i komfort ich podróży – podkreślał Wicemarszałek Województwa Lubelskiego Piotr Breś.
Najważniejsze udogodnienia w nowych EZT:
- 176 miejsc siedzących (wzrost o 80%)
- 16 miejsc na rowery (wcześniej 8)
- 2 toalety, w tym jedna przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością
- przewijaki dla niemowląt
- dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności
Szacuje się, iż jeden skład przewiezie miesięcznie ok. 27 500 osób, co daje 1,32 miliona pasażerów rocznie dla całej floty.
Nowe EZT to część szerszego programu inwestycji kolejowych, którego dopełnieniem będą projekty infrastrukturalne o wartości 4,5 mld zł z programu Kolej+.

Oddam, szukam, pozdrawiam, praca
Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina
Pieniądze z regionu trafią do polskiej firmy
Dostawy zostaną zrealizowane do 3 października 2029 roku.
Prezes spółki Cegielski, Grzegorz Kucia, mówił:
– Wygrana H. Cegielski FPS w przetargu województwa lubelskiego to kolejny dowód na to, iż polskie przedsiębiorstwa, wspierane przez ARP S.A., są w stanie dostarczać światowej klasy rozwiązania transportowe. To nie tylko sukces biznesowy, ale także istotny krok w rozwoju zrównoważonej mobilności w Polsce. Jesteśmy dumni, iż spółki z naszej grupy odgrywają kluczową rolę w modernizacji krajowej kolei – mówił Bartłomiej Babuśka, p.o. Prezesa Zarządu ARP S.A.
„Informacja o wyborze oferty Cegielskiego to dowód konkurencyjności naszej spółki i wyraz zaufania do naszych inżynierów. Otwieramy nowy rozdział w historii firmy.”
Z kolei przedstawiciel ARP S.A., Bartłomiej Babuśka, podkreślił:
„To nie tylko sukces biznesowy, ale także istotny krok w rozwoju zrównoważonej mobilności w Polsce.”
A Ty co sądzisz o inwestycjach w nowoczesny transport kolejowy w regionie? Czy nowe składy poprawią jakość podróży w Lubelskiem? Daj znać w komentarzu lub udostępnij artykuł!