W ramach realizacji inwestycji „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej” na drodze krajowej nr 20 w Glinczu wprowadzone zostaną znaczące zmiany w organizacji ruchu. Działania te związane są z pracami przy budowie Obwodnicy Żukowa.
Od poniedziałku, 26 sierpnia 2024 roku, od godziny 9:00 na odcinku DK20 w Glinczu rozpocznie się tymczasowa organizacja ruchu (TOR). Zmiany mają na celu umożliwienie budowy ronda oraz wymiany nawierzchni na tym odcinku drogi.
Ruch wahadłowy będzie obowiązywał na odcinku o długości około 350 metrów, od skrzyżowania ulicy Kościerskiej (DK20) z ulicą Wierzbową do miejsca znajdującego się na wysokości magazynu ESSAV – Skład Drewna Skandynawskiego – mówi Mateusz Brożyna z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Szczegóły ruchu wahadłowego
W godzinach dziennych ruchem będą sterować manualnie wyznaczone osoby, natomiast w nocy kontrolę nad ruchem przejmie sygnalizacja świetlna. Ta organizacja ruchu będzie obowiązywać do 31 grudnia 2024 roku.
Prace są częścią szerszej inwestycji związanej z budową Obwodnicy Żukowa, wchodzącej w skład większego projektu obejmującego budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Apel o bezpieczną jazdę
W związku z tymi zmianami apeluje się do wszystkich użytkowników drogi o ostrożność oraz dostosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu. Prace na DK20 mają na celu poprawę infrastruktury drogowej i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Kluczowa Inwestycja Drogowa w Regionie
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w północnej Polsce. Projekt ten ma na celu usprawnienie ruchu drogowego w aglomeracji trójmiejskiej, odciążenie istniejących tras oraz poprawę bezpieczeństwa na drogach. Całość inwestycji podzielona jest na kilka zadań, z których każde odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu przyszłej obwodnicy.
Główne cele Inwestycji
Głównym celem budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej jest stworzenie nowoczesnej, wydajnej trasy drogowej. Odciąży ona obecną obwodnicę Trójmiasta oraz poprawi dostępność komunikacyjną regionu. Obwodnica ma nie tylko zmniejszyć korki na najbardziej uczęszczanych drogach. Ma również przyczynić się do rozwoju gospodarczego poprzez lepsze połączenia między Gdańskiem, Gdynią, Sopotem i okolicznymi miejscowościami.
mn