Nowy kompresor marki ZF dla elektrycznych pojazdów

1 dzień temu

Dział Commercial Vehicle Solutions (CVS) firmy ZF prezentuje najnowszą technologię elektryfikacji, nowy i zaawansowany kompresor powietrza do pojazdów użytkowych. Zaprojektowany zarówno pod kątem wydajności, jak i płynnej pracy, e-comp Scroll to bezolejowy, cichy i minimalizujący wibracje system sprężania powietrza do średnich i ciężkich hybrydowych, elektrycznych akumulatorowych i ogniw paliwowych ciężarówek, autobusów i autokarów. Nowy produkt ma swoją publiczną premierę na targach Advanced Clean Transportation (ACT) Expo w Kalifornii w USA oraz na targach Auto Shanghai w Chinach.

Sprężone powietrze przez cały czas jest podstawowym wymogiem w pojazdach użytkowych, ponieważ branża przechodzi na elektryfikację, obsługując podstawowe i krytyczne dla bezpieczeństwa systemy, takie jak pneumatyczne hamulce tarczowe i zawieszenie, a także inne funkcje pomocnicze. W pojazdach użytkowych z napędem elektrycznym sprężarka powietrza wymagana do tych funkcji jest zwykle napędzana własnym silnikiem elektrycznym, w przeciwieństwie do pojazdów konwencjonalnych, w których sprężarka jest napędzana silnikiem spalinowym.

e-comp Scroll jest sprężarką śrubową, wykorzystującą ruch zazębiających się zwojów do sprężania powietrza. Pracuje bez wibracji charakterystycznych dla sprężarek tłokowych ograniczając emisję hałasu do około 67 dB(A) przy nominalnej wydajności 250 litrów na minutę.

Oferując bezolejowy, cichy i niskowibracyjny system sprężania powietrza mierzymy się z wyzwaniami technologicznymi, które pojawiły się wraz z zeroemisyjnymi pojazdami – powiedział Paweł Porczyński, szef linii produktów Chassis Solutions w ZF CVS. – Innowacyjna konstrukcja e-comp Scroll zapewnia wydajne sprężanie powietrza, znacznie obniżając całkowity koszt (TCO) eksploatacji urządzenia dzięki niskim wymaganiom konserwacyjnym wynikającym z wyeliminowania smarowania olejem. Automatyczne wyłączanie się między cyklami sprężania oszczędza energię, a także polepsza komfort kierowcy, pasażerów oraz innych użytkowników dróg. e-comp Scroll rozszerza również nasze rosnące portfolio innowacyjnych produktów i systemów, które pomagają napędzać transformację branży w kierunku mobilności pojazdów użytkowych o zerowej emisji.

Zasilany zintegrowanym silnikiem elektrycznym, e-comp Scroll wydajnie spręża powietrze do ciśnienia systemowego 12,5 bara i może pracować ze zmienną prędkością. Działając bez oleju, e-comp Scroll eliminuje wycieki, a także potrzeby utylizacji zużytego środka smarnego, zmniejszając całkowity koszt posiadania i chroniąc środowisko. System jest również wyposażony w falownik i powłokę chłodzącą ciecz, która utrzymuje temperaturę wylotową poniżej 90°C (194°F).

Idź do oryginalnego materiału