Lexus GX najnowszej generacji to samochód terenowy premium ze stałym napędem na cztery koła. Auto trafi na rynki Europy Wschodniej na początku 2024 roku. GX nie będzie oferowany w Polsce.
Design nowego GX-a podkreśla jego terenowy charakter. Nowe auto jest szersze i dłuższe od poprzednika, ma także większy rozstaw osi, ale jego wysokość całkowita jest mniejsza. Mocno zarysowane, ostre kształty potęgują też wrażenie solidności, a nisko poprowadzona linia maski ułatwia widoczność. Dzięki krótkim zwisom auto może podjechać pod bardziej strome wzniesienia. Atrapa chłodnicy nawiązuje do innych modeli Lexusa swoim kształtem, ale została dostosowana do charakteru GX-a. Grill i przednie światła umieszczono tak wysoko, jak to było tylko możliwe, żeby uniknąć uszkodzeń podczas jazdy w terenie. Z tyłu auto ma charakterystyczną dla nowych modeli Lexusa listwę świetlną.
Wnętrze nowego GX-a zaprojektowano zgodnie założeniami koncepcji Tazuna, którą po raz pierwszy zastosowano w Lexusie NX. Kierowca ma doskonałą widoczność, a deska rozdzielcza została rozplanowana tak, by wszystkie najważniejsze przełączniki były w zasięgu ręki. System multimediów obsługiwany jest przy pomocy 14-calowego ekranu dotykowego. Dużo uwagi poświęcono pozycji za kierownicą, by zapewnić jak najlepsze trzymanie boczne, a także by ciało kierowcy jak najmniej męczyło się w trakcie długich podróży.
GX może mieć kabinę z pięcioma lub sześcioma miejscami. Po złożeniu tylnych siedzeń bagażnik ma tak dużą przestrzeń, iż bez problemu da się przewieźć rower w rozmiarze 29 cali.
Nowy silnik V6 i konstrukcja oparta na ramie
Lexus GX będzie miał turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który zastąpi dotychczasową jednostkę V8 o pojemności 4,6 l. Nowy motor ma większą moc (354 KM/260 kW) i o 50% wyższy moment obrotowy (650 Nm). Dzięki temu auto może pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Nowy silnik V6 połączono z szybką 10-stopniową skrzynią automatyczną Direct Shift.
Nowego Lexusa GX zbudowano na platformie GA-F, a jego konstrukcję oparto na ramie. Czyni to z niego prawdziwą terenówkę segmentu premium. Kierowca prowadząc auto czuje się komfortowo, ale ma jednocześnie poczucie doskonałej kontroli nad autem zgodnie z założeniami koncepcji Lexus Driving Signature.
Układ jezdny dostrojono tak, by nowy GX pewnie prowadził się zarówno podczas jazdy po asfalcie jak i po bezdrożach. Dopracowano szczególnie tylne zawieszenie, by jazda w koleinach lub po dziurawych drogach była jak najmniej odczuwalna dla pasażerów. Ulepszono także elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego. To Samochód o doskonałych adekwatnościach terenowych i w tracie prac rozwojowych testowali go profesjonalni kierowcy rajdowi. Standardem w nowym Lexusie GX jest też pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + trzeciej generacji.
GX w wersji Overtrail
Nowością w gamie Lexusa GX będzie wersja Overtrail stworzona z myślą o miłośnikach wypraw terenowych. Tylko w tej odmianie zastosowano 18-calowe felgi aluminiowe z zaprojektowanymi dla tego auta oponami typu AT. GX Overtrail będzie miał poszerzony o 20 mm rozstaw kół, czarne błotniki, a także specjalne osłony, które będą chronić progi i podwozie. Z kolei przedni zderzak w tej wersji będzie umożliwiał montaż dodatkowych akcesoriów. Opcjonalnie będzie można zamówić także zderzaki o podniesionym profilu narożników, które ułatwią manewrowanie w terenie.
GX Overtrail będzie pierwszym Lexusem z elektroniczno-kinetycznym zawieszeniem dynamicznym (E-KDSS), które doskonale sprawdza się podczas jazdy po nierównym terenie, zapewniając dobrą przyczepność kół. Jego działanie odczuwalne jest także w trakcie jazdy po asfalcie, gdy minimalizuje przechyły nadwozia.
Informacja prasowa