
Foto: ZUSZakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza nową formę kontaktu z przedsiębiorcami. Planuje kierować przypomnienia do przedsiębiorców, którzy mają zaległości za ostatni miesiąc rozliczeniowy i nie złożyli wniosku o rozłożenie długu na raty. Nowe rozwiązanie ma na celu wsparcie firm w utrzymaniu płynności finansowej i zapobieganie narastaniu zadłużenia. ZUS w Opolu stawia na proaktywną i bezkosztową komunikację z przedsiębiorcami. W sytuacji, gdy firma nie opłaci składek w terminie, zamiast tradycyjnego upomnienia – które generuje dodatkowe koszty – płatnik otrzyma delikatne przypomnienie w formie elektronicznej wiadomości na swoim profilu PUE/eZUS.
– Na platformie usług elektronicznych, będziemy zamieszczać powiadomienia, o zaległych składkach, które płatnik wcześniej dokumentował w dokumentach. Będziemy kontaktowali się przede wszystkim z tymi klientami, którzy mają choćby niewielkie zadłużenia, za ostatni miesiąc rozliczeniowy. Przypomnienie w formie wezwania na PUE będzie kierowane też do płatników, którzy mają zadłużenie, ale nie złożyli wniosku o układ ratalny – mówi Elżbieta Kaczorowska-Rams, zastępca dyrektora oddziału d. dochodów.
Komunikat, który pojawi się na profilu PUE/eZUS, będzie zawierał wszystkie najważniejsze informacje:
– miesiąc rozliczeniowy, którego dotyczy zadłużenie,
– termin płatności,
– dokładną kwotę do uregulowania,
– indywidualny numer rachunku składkowego (NRS),
– wskazówki, gdzie sprawdzić aktualne saldo na koncie w ZUS.
Nowe rozwiązanie ma pomóc przedsiębiorcom szybciej reagować na ewentualne problemy z regulowaniem należności i tym samym uniknąć spirali zadłużenia. Opóźnienia w płatnościach mogą wynikać z różnych przyczyn – od zatorów finansowych po opóźnienia w dostawach czy przejściową utratę płynności.
Elżbieta Kaczorowska-Rams:
Autor: Wojciech Niewiadomski

1 miesiąc temu











