Nowy wiadukt na Strzeszynie gotowy – koniec korków przed szlabanami na ul. Golęcińskiej

17 godzin temu

– „Już za kilka dni kierowcy zapomną o czekaniu przed szlabanem na Golęcińskiej, a niebawem zniknie również uciążliwa blokada na Lutyckiej. Dziękujemy mieszkańcom za cierpliwość” – podkreśla Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania

Nowa infrastruktura ma wyeliminować jedną z głównych barier komunikacyjnych – przejazdy przez tory kolejowe, które dotąd powodowały duże utrudnienia w ruchu. Budowa nowego śladu ul. Golęcińskiej, modernizacja Podolańskiej i jej przedłużenie do ul. Szczawnickiej to nie tylko lepsza nawierzchnia, ale też nowoczesne chodniki, drogi rowerowe i przebudowana sieć podziemna.

– „Możemy z pełną odpowiedzialnością przekazać kierowcom gotowy, nowoczesny obiekt drogowy. Wiadukt i jego otoczenie są w pełni przygotowane do użytkowania” – zapewnia Marcin Gołek, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich

Po udostępnieniu wiaduktu w ciągu ul. Golęcińskiej, wykonawca przystępuje do kolejnego etapu inwestycji – budowy drugiej przeprawy nad torami, tym razem na ul. Lutyckiej. Prace ruszą pełną parą po 28 czerwca, kiedy – zgodnie z harmonogramem – nastąpi czasowe zamknięcie tej ulicy na odcinku od cmentarza do ul. Hezjoda. Termin nie jest przypadkowy – wybrano go z myślą o zakończeniu roku szkolnego i mniejszym natężeniu ruchu.

Na czas zamknięcia ul. Lutyckiej wprowadzone zostaną objazdy. Kierowcy jadący do centrum skorzystają m.in. z nowo otwartego wiaduktu i ronda na Golęcińskiej. Pojazdy kierujące się na zachód – w stronę ul. Dąbrowskiego – zostaną przekierowane przez ul. Witosa, Niestachowską i św. Wawrzyńca.

Wraz z otwarciem nowej trasy zmienią się także trasy autobusów. Linie nr 164, 170, 195, 216, 226, 835, 836 i 837 pojadą nowym wiaduktem. Linia 160 zostanie poprowadzona przez ul. Zakopiańską, Szczawnicką i Podolańską w kierunku centrum. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.

Całość przedsięwzięcia, realizowanego we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe, zakłada również budowę kładki pieszo-rowerowej nad torami przy ul. Lutyckiej, nową infrastrukturę rowerową, a także bezpieczny dostęp do terenów rekreacyjnych i osiedli mieszkaniowych Strzeszyna.

Zmodernizowane rondo na skrzyżowaniu ul. Koszalińskiej i Literackiej już teraz poprawia płynność ruchu. Wcześniej istniała tam tylko tymczasowa organizacja, dziś mieszkańcy korzystają z pełnowymiarowego skrzyżowania z infrastrukturą pieszo-rowerową.

Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest na IV kwartał 2025 roku.

Idź do oryginalnego materiału