Nowy wiadukt w Swarzędzu za rok

3 tygodni temu

Od września ubiegłego roku realizowane są prace związane z wymianą wiaduktu nad ul. Piaski. Objęły one na razie południową część obiektu, z tego też powodu ruch na drodze krajowej w obrębie inwestycji odbywa się od wielu miesięcy dwustronnie północną jej nitką, a na samej ul. Piaski obowiązuje ruch wahadłowy. Co w tej chwili dzieje się na placu budowy? – Do chwili obecnej wykonano podpory na jezdni południowej, zamontowano belki prefabrykowane ustroju nośnego na jezdni południowej oraz wykonano płytę pomostową ustroju nośnego wraz z izolacją. Trwa wykonanie murów oporowych wzdłuż ulicy Piaski. Wykonywane są również kapy chodnikowe na jezdni południowej, a także prowadzone są prace drogowe na dojazdach do wiaduktu – wylicza Alina Cieślak, rzecznik prasowy poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem całego przedsięwzięcia. Z czasem roboty budowlane zostaną przeniesione na północną stronę ul. Piaski, gdzie prowadzona będzie rozbiórka północnej części wiaduktu oraz montaż nowego obiektu. Wówczas też zmieniona zostanie organizacja ruchu na drodze krajowej – zostanie on poprowadzony nitką południową, liczyć należy się też z kolejnymi, uciążliwymi wyłączeniami z ruchu ul. Piaski (do tej pory miało to miejsce, przypomnijmy, trzykrotnie – ostatni raz w marcu). Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, bardzo prawdopodobne – w późniejszych terminach – jest zamykanie tej ulicy także w godzinach nocnych (od 22:00 do 6:00), natomiast całkowite zamykanie trasy nie powinno trwać dłużej niż łącznie 1 miesiąc dla każdej jezdni. Dotyczy to przede wszystkim etapu związanego ze wznoszeniem nowego wiaduktu oraz ze wspomnianą rozbiórką północnej jego części. Co więcej, GDDKiA dopuszcza też zamykanie ul. Piaski dla ruchu do 4 godzin poza okresem szczytów komunikacyjnych maksymalnie 3 razy w tygodniu. Umowę na rozbudowę wiaduktu GDDKiA podpisała – przypomnijmy – z firmą STRABAG, która zadeklarowała wykonanie prac za kwotę ok. 16 mln zł. Termin realizacji tej inwestycji to 2 lata od dnia podpisania umowy (co nastąpiło w marcu ubiegłego roku), co oznacza iż roboty budowlane w tej okolicy – i tym samym utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji – potrwają jeszcze mniej więcej przez rok. O wprowadzanych zmianach w tymczasowej organizacji ruchu będziemy informować, jak zwykle, na bieżąco.

Idź do oryginalnego materiału