Ponad 57 tysięcy pasażerów w trzy dni obsłużył Port Lotniczy Wrocław – od wtorku (27 maja) do czwartku (29 maja). Niemal połowa z nich to kibice, którzy przylecieli na finał Ligi Konferencji UEFA. Jeszcze nigdy wrocławskie lotnisko w tak krótkim czasie nie obsłużyło tak dużej liczby podróżnych.
28 maja Wrocław był areną finału Ligi Konferencji Europy UEFA, przyciągając tysiące kibiców z całego kontynentu. Port Lotniczy Wrocław odegrał kluczową rolę w obsłudze zwiększonego ruchu pasażerskiego, zapewniając sprawną i bezpieczną obsługę podróżnych.
Najbardziej pracowitym dniem dla Portu Lotniczego Wrocław był czwartek, 29 maja, kiedy to wrocławskie lotnisko obsłużyło 22 360 pasażerów. Był to jednocześnie najintensywniejszy dzień w historii lotniska. Dla porównania – do tej pory najbardziej pracowitym dniem była niedziela, 18 sierpnia 2024 roku, kiedy to przez lotnisko przewinęło się 19 500 podróżnych. Warty podkreślenia jest fakt, iż wszyscy pasażerowie trafili na czas na swoje rejsy, a dzięki doskonałej koordynacji uniknięto większych opóźnień.
Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu, od 27 do 29 maja zrealizowano 517 operacji lotniczych (255 przylotów i 262 odloty), w tym przyloty i odloty czarterowe, rejsy regularne oraz operacje mniejszych samolotów biznesowych (General Aviation). Najbardziej pracowitym dniem był czwartek, kiedy Port Lotniczy zrealizował 198 operacji lotniczych. Do tej pory rekordowym dniem był 8 czerwca 2012 roku, kiedy zrealizowano 157 operacji lotniczych.
– Finał Ligi Konferencji Europy był nie tylko świętem piłki nożnej, ale także poważnym sprawdzianem dla zespołu naszego lotniska oraz aktualnej infrastruktury. Sprawdzianem zdanym celująco. Dzięki dużemu zaangażowaniu wszystkich pracowników, a także doskonałemu planowaniu, obsługa pasażerów oraz lądujących we Wrocławiu maszyn przebiegła sprawnie i bez zakłóceń. Wielkie brawa należą się wszystkim, bez wyjątku, pracownikom oraz partnerom Portu – podkreśla Karol Przywara, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
W obsługę pasażerów zaangażowano ponad 300 pracowników lotniska, którzy wspierali podróżnych w zakresie informacji, logistyki oraz kierowania ruchem. Dzięki ich zaangażowaniu procesy odprawy biletowo-bagażowej, kontroli bezpieczeństwa czy przemieszczania się po terminalu przebiegały sprawnie i bez zakłóceń.