Przebudowana obwodnica Kamienicy ma teraz mocniejszą konstrukcję. To był główny, ale nie jedyny element inwestycji.
– Obejmowała ona również rozbudowę dwóch istniejących skrzyżowań o lewoskręty w kierunku Kamienicy. Powstał też parking dla pojazdów osobowych i ciężarowych. Jest też miejsce postojowe dla służb kontrolujących – wylicza Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na skrzyżowaniach jest teraz oświetlenie drogowe. Na zmodernizowanym odcinku drogi krajowej nr 46 powstała stacja pogodowa z tablicą informacyjną zmiennej treści.
Obwodnica Kamienicy przebudowana w dwóch technologiach
Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu zauważa, iż drogowcy wykonali nawierzchnię w dwóch technologiach.
– Na odcinku o długości około 4,3 km kierowcy poruszają się po jezdni z betonu cementowego. Reszta trasy, długa na około 1,5 km, ma tradycyjną nawierzchnię mineralno-bitumiczną – opisuje.
Wykonawcą inwestycji była firma STRABAG. Zadanie kosztowało 45 mln zł.
Przypomnijmy, iż to nie jedyny modernizowany odcinek drogi krajowej nr 46. Inwestycją o znacznie szerszym zakresie jest ta na trasie Nysa – Pakosławice. Tam na odcinku długości 6 kilometrów powstaje dodatkowa, dwupasmowa jezdnia. Ma to poprawić przepustowość drogi. Te prace wiążą się z szeregiem zmian w organizacji ruchu. Mają potrwać do połowy przyszłego roku i kosztują 145 mln zł.