Obwodnica Sidziny coraz bliżej. Jest decyzja środowiskowa

3 miesięcy temu

O tym, jak będzie wyglądała obwodnica Sidziny, mówi pierwsza decyzja administracyjna dla tej inwestycji. To ona definiuje przebieg przyszłej trasy. Celem tej inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowościach w ciągu drogi krajowej nr 46.

Obwodnica Sidziny. Środowiskowy wybór wariantu i data budowy

– Na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego biuro projektowe szczegółowo przeanalizowało cztery warianty. Ostatecznie we wniosku o wydanie DŚU zarekomendowany został wariant nr 2 – informuje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak kontynuuje, wydanie decyzji środowiskowej pozwala na kontynuację prac projektowych. Mowa o sfinalizowaniu etapu koncepcji programowej oraz uwzględnieniu jej postanowień w przygotowywanych dokumentach do ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację inwestycji.

Rozpoczęcie robót budowlanych planujemy w 2027 r., po opracowaniu dokumentacji projektowej oraz uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – zapowiada Agata Andruszewska.

Jakie miejscowości przetnie nowa obwodnica?

Obwodnica Sidziny będzie biegła przez kilka gmin: Skoroszyce, Łambinowice i Niemodlin. To jednak nie wszystko.

– Natomiast dzięki nowej przeprawie przez Nysę Kłodzką połączy odcinki istniejącej DK46 po północnej stronie Malerzowic Wielkich – dopowiada rzeczniczka GDDiA.

Obwodnica Sidziny powstanie w ciągu DK46 – fot. GDDiA

Z kolei trasa obwodnicy (droga klasy GP, czyli główna ruchu przyspieszonego) przebiegnie po północno-wschodniej stronie Sidziny. Jej początkowy fragment rozpocznie się przed miejscowością Sidzina, na końcowym odcinku trasa włączy się do istniejącego przebiegu DK46 przed miejscowością Grabin poprzez skrzyżowanie.

Zakres prac

W ramach zadania, poza budową dwóch skrzyżowań, powstanie nowa przeprawa przez Nysę Kłodzką. W związku z tym przebudowy lub rozbudowy nie unikną drogi krzyżujące się z obwodnicą. Do tego doliczyć trzeba istniejące urządzenia infrastruktury technicznej kolidujące z budową obwodnicy i dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu.

Agata Andruszewska przypomina, iż budowa obwodnicy Sidziny to jedna z czterech inwestycji realizowanych na terenie województwa opolskiego w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

– Dla obwodnicy Brzegu w ciągu DK39 w czerwcu br. otrzymaliśmy decyzję środowiskową, dla obwodnicy Prudnika w ciągu DK41 oraz obwodnicy Lędzin w ciągu DK46 trwa procedowanie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – podsumowuje rzeczniczka GDDiA w Opolu.

Idź do oryginalnego materiału