Od 14 grudnia ponownie ruszą pociągi na trasie Giżycko – Korsze – Olsztyn

49 minut temu

Prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 38 zbliżają się do kluczowego etapu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, iż 14 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, po dwóch latach prac pociągi wrócą na odcinek Giżycko – Korsze, wyprzedzając pierwotnie zakładany harmonogram inwestycji. To kolejny krok w ramach projektu o łącznej wartości 1,8 mld zł netto, realizowanego przy wsparciu środków unijnych.

Nowe perony i wyższy standard podróży

Podróżni skorzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach: Wilkasy-Niegocin, Sterławki Małe, Sterławki Wielkie, Martiany, Kętrzyn, Nowy Młyn, Linkowo, Tołkiny oraz Korsze. Na trasę najpierw wyjadą składy spalinowe, a po uzyskaniu stosownych dopuszczeń – również pociągi elektryczne.

Na odcinku Giżycko – Korsze będą kontynuowane dodatkowe roboty, m.in. przy torach bocznych, drogach dojazdowych i przejazdach. Zakończenie całości prac planowane jest na połowę 2026 roku.

Odcinek Ełk – Giżycko prawie gotowy

Prace między Ełkiem a Giżyckiem dobiegają końca. Pociągi wróciły na tę trasę w czerwcu 2025, a we wrześniu pojawiły się na niej pierwsze elektryczne składy, co było historycznym wydarzeniem dla kolei na Mazurach.

Aktualnie kończone są zadania na przystankach Woszczele i Siedliska, gdzie budowane są mijanki zwiększające przepustowość linii. Oddanie ich do użytku planowane jest również w grudniu.

Od 14 grudnia najszybsze pociągi na odcinku Ełk – Giżycko będą osiągać 160 km/h.

Co już wykonano?

Na odcinku Ełk – Giżycko zrealizowano m.in.:

  • przebudowę i elektryfikację 49 km torów,
  • budowę nowych peronów w Giżycku, Starych Juchach, Wydminach, Siedliskach i Woszczelach,
  • modernizację 24 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • przebudowę 59 obiektów inżynieryjnych,
  • budowę dwóch wiaduktów – w Giżycku i Wydminach,
  • budowę przejścia podziemnego w Giżycku (ul. Unii Europejskiej).

Po zakończeniu inwestycji najszybsze pociągi pokonają trasę Ełk – Giżycko – Korsze – Olsztyn w mniej niż 2 godziny, czyli choćby o 50 minut szybciej niż przed modernizacją.

(PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.)

Idź do oryginalnego materiału