Od 24 listopada płatne parkowanie na kolejnych ulicach Nadodrza

1 miesiąc temu

Od poniedziałku, 24 listopada 2025 roku, na pięciu ulicach wrocławskiego Nadodrza wprowadzone zostaną opłaty za postój samochodów. To kolejny etap rozbudowy Strefy Płatnego Parkowania (SPP), realizowany przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Nowe ulice objęte opłatami

Nowe parkomaty i płatne miejsca postojowe pojawiły się na ulicach:

  • Rydygiera – 7 parkomatów, 82 miejsca,

  • św. Wincentego – 2 parkomaty, 17 miejsc,

  • Henryka Brodatego – 3 parkomaty, 65 miejsc,

  • Śrutowej – 1 parkomat, 8 miejsc,

  • Nobla – 1 parkomat, 13 miejsc.

Łącznie na Nadodrzu powstało 185 nowych miejsc parkingowych, obsługiwanych przez 14 parkomatów.

Prace instalacyjne, które pierwotnie miały zakończyć się wcześniej, zostały przesunięte w czasie ze względu na roboty gazowe prowadzone w rejonie wyznaczonych miejsc.

Ceny i zasady obowiązujące w nowej strefie

Wszystkie wymienione ulice znajdują się w podstrefie X Strefy Płatnego Parkowania, gdzie opłaty obowiązują od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00–18:00.

Cennik pozostaje taki sam, jak w pozostałej części strefy:

  • pierwsza godzina – 3,00 zł,

  • druga godzina – 3,10 zł,

  • trzecia godzina – 3,30 zł,

  • czwarta i każda kolejna – 3,00 zł.

Opłat można dokonywać w parkomatach, a także przez aplikacje AnyPark lub SkyCash, a choćby blikiem.

Abonamenty dla mieszkańców

Zameldowani mieszkańcy ulic objętych strefą mogą wykupić abonament parkingowy w preferencyjnej cenie:

  • 10 zł za miesiąc,

  • 50 zł za pół roku,

  • 100 zł za rok.

Abonament można nabyć przez e-sklep wroclaw.e-abonamenty.pl lub osobiście w Biurze Obsługi Klienta ZDiUM.

Parkowanie na Nadodrzu coraz bardziej uporządkowane

Jak podkreśla ZDiUM, decyzja o rozszerzeniu strefy została podjęta na wniosek mieszkańców i rady osiedla. Nadodrze, położone w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku, od lat borykało się z niedoborem miejsc parkingowych.

Wprowadzenie opłat ma zwiększyć rotację pojazdów, ograniczyć długotrwałe zajmowanie miejsc oraz poprawić porządek i dostępność przestrzeni postojowych dla mieszkańców.

To kolejny krok w kierunku uporządkowania ruchu w centrum Wrocławia i stworzenia bardziej przyjaznej przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i kierowców.

Idź do oryginalnego materiału