Od 5 maja autobusy pojadą na Jagodno wydzieloną trasą.

12 godzin temu
Zdjęcie: nowa trasa autobusowa na jagodno


Nowa trasa zarezerwowana dla komunikacji zbiorowej ma długość 2,7 kilometra. Od poniedziałku (5 maja) będą nią kursowały autobusy, a w przyszłości także tramwaje. Zyskają też kierowcy, ponieważ po uruchomieniu jezdni busowej zmieniona zostanie obecna organizacja ruchu – wyznaczony na jezdni buspas zostanie zlikwidowany.

Dzięki tej inwestycji wrocławianie zyskają nowe bezpośrednie połączenia autobusowe Jagodna z ważnymi punktami w mieście, autobus w godzinach szczytu co 3 minuty, dodatkowy punkt docelowy w centrum dla mieszkańców Wojszyc i Ołtaszyna, a także bezpośrednie połączenia z Jagodnem i południowymi osiedlami dla mieszkańców Psiego Pola, Nowego Dworu, Kuźnik i Pilczyc.

Na Jagodno pojedzie linia N. Zostanie przedłużona z centrum aż do pętli Jagodno. Na praktycznie całej przedłużonej trasie autobus pojedzie wydzielonym korytarzem przez ulice Hubską i Bardzką. W szczycie porannym i popołudniowym pojedzie z częstotliwością co 7,5 minuty. Zapewni mieszkańcom Jagodna bezpośrednie połączenie z centrum, Kromera i Psim Polem, a mieszkańcom Psiego Pola połączenie z Jagodnem.

Linia 110 zostanie połączona z linią 149, która teraz kursuje pomiędzy Kuźnikami a placem Grunwaldzkim. Nowo powstała linia otrzyma numer 110. Numer 149 przestanie funkcjonować na liście autobusów. Trasa nowej 110 zostanie skorygowana w centrum i dodatkowo zostanie wydłużona do Pilczyc. Dzięki temu jagodzianie dostaną bezpośrednie połączenie z zachodnią częścią miasta, a kuźniczanie z południem. Obecne połączenie z Galerią Dominikańską realizowane przez 110 zapewni mieszkańcom wydłużona linia N. Nowa 110 będzie kursowała w szczycie co 15 min, czyli częściej niż obecna 149.

Linie 112 i 113 – zostaną wydłużone od Dworca Głównego do Galerii Dominikańskiej. To korzystna zmiana dla Wojszyc i Ołtaszyna, bo zapewnia dodatkowe połączenie z węzłem przesiadkowym w centrum miasta. Jest to możliwe, ponieważ zmieniona trasa linii 110 zwalnia miejsce na pętli Galeria Dominikańska. Częstotliwość pozostanie taka jak obecnie.

Linia 145 – będzie miała drobną korektę na końcówce trasy – swój bieg zakończy na przystanku Vivaldiego. Korekta taka wynika z ograniczonej przestrzeni na odstawanie autobusów w zatoce przed rondem Iwiny. Linia 145 obsługiwana jest autobusami przegubowymi, które przy kumulacji nie mieszczą się w zatoce. Dlatego na wniosek MPK zmieni się miejsce odstawcze na jezdni obsługującej przy Vivaldiego. Częstotliwość pozostanie taka jak obecnie.

Linia 310 zostanie wydłużona do ronda Iwiny. Jest to możliwe w sytuacji, w której 145 zmieniło swoje miejsce odstawcze na Vivaldiego. Autobus 310 obsługiwany jest taborem solo – nie ma więc kłopotów z kumulacją w zatoce. Przedłużona 310 da większą dostępność dla dzieci w dojeździe do szkoły przy Asfaltowej. Częstotliwość pozostanie taka jak obecnie.

Linia 133 – która skorzysta w obu kierunkach z wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na ulicy Bardzkiej do rejonu cmentarza, zaś dalej tak jak w tej chwili będzie korzystała z jezdni ulicy Buforowej, żeby skręcić w ulicę Konduktorską.

Linia 152 – drobna korekta przebiegu w rejonie Kuźnik. Wynika ona z przedłużenia linii 110 do Pilczyc. Przejazd będzie Kołobrzeską zamiast Hermanowską, aby nie dublować przedłużonej linii 110 i zastąpić linię 149 łączącą Kuźniki z pętlą na Nowym Dworze.

Mieszkańcy Jagodna na kluczowych przystankach od pętli Jagodno w kierunku do miasta będą mieli autobus co 3 min. w godzinach szczytowych. Szacowany czas przejazdu autobusów N i 110 z pętli Jagodno do Dworca Autobusowego to około 13 minut.

Zmiany będą również dotyczyły kierowców, którzy zyskają dodatkowy pas ruchu.

– Zlikwidowany zostanie buspas na jezdni głównej ulicy Buforowej w tej chwili funkcjonujący na odcinku od zjazdu z jedni bocznej przed skrzyżowaniem z ul. Konduktorską do wjazdu na torowisko przed skrzyżowaniem z ul. Świeradowską. Jezdnia boczna ulicy Buforowej na odcinkach, na których w tej chwili przeznaczona była wyłącznie dla komunikacji autobusowej, zostanie udostępniona dla ruchu ogólnego. Kierowcy będą mogli wjechać w jezdnię boczną ulicy Buforowej od strony skrzyżowania z ulicą Strawińskiego i dalej przejechać tą jezdnią aż do wyjazdu na skrzyżowanie z ul. Konduktorską. Boczna ulica Buforowej będzie jednokierunkowa na odcinku od ulicy Malinowskiego do zjazdu przed skrzyżowaniem z ul. Konduktorską – tak ja teraz, jednak od 5 maja będą mogły pojechać nią wszystkie pojazdy, a nie tylko autobusy. Na odcinku od Malinowskiego do ul. Granicznej (Iwiny) będzie dwukierunkowa z ruchem dla wszystkich. A na odcinku od wjazdu na jezdnię boczną od granic miasta do ulicy Granicznej (Iwiny) – pozostaje jednokierunkowa, tak jak ma to miejsce obecnie – wyjaśniają Wrocławskie Inwestycje.

Foto: FB/Wrocławskie Inwestycje

Idź do oryginalnego materiału