Od nowego roku e-Doręczenia podstawowym kanałem komunikacji z urzędami!
Obywatel, który chce prowadzić z urzędem elektroniczną korespondencję, również składając wnioski dzięki formularzy dostępnych na stronach rządowych czy samorządowych (np. sprawy związane z pozwoleniem na budowę), powinien mieć aktywny adres do e-Doręczeń. jeżeli nie ma takiego adresu, w trakcie realizacji e-usługi może zostać poproszony o jego założenie. Na ten adres urząd będzie wysyłał korespondencję np. decyzje o pozwolenie na budowę.
Od 1 stycznia 2026 roku to właśnie e-Doręczenia zastąpią korespondencję realizowaną do tej pory dzięki skrzynek ePUAP. Korespondencja elektroniczna przez ePUAP od 1 stycznia 2026 roku będzie skuteczna jedynie w przypadkach, gdy wskazują na to przepisy szczególne. W innych sytuacjach korespondencja do urzędu tym kanałem może zostać uznana za nieskuteczną.
Jak zacząć korzystać z doręczeń elektronicznych?
Adresy do e-Doręczeń obywatele mogą zakładać i aktywować już teraz. Można to zrobić online w kilku prostych krokach. Szczegółowe informacje o usłudze i jej aktywacji dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia

1 godzina temu
![„Niech słodka gwiazdka zaświeci”. Przedszkole Miejskie nr 8 z akcją charytatywną dla potrzebujących! [ZDJĘCIA]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/whatsapp_image_2025-12-17_at_1104262.jpeg)










