Od Scratcha do Godota. Młodzież z powiatu wieluńskiego tworzy technologiczną przyszłość

4 godzin temu

22 listopada 2024 r. zakończył się projekt „Programowanie Przyszłości: Kształtujemy młodych liderów technologii”, który miał na celu rozwój kluczowych kompetencji technologicznych u dzieci i młodzieży. W ramach inicjatywy zorganizowano ponad 30 warsztatów programistycznych, z których skorzystało ponad 170 uczniów z terenu powiatu wieluńskiego.

Młodzi uczestnicy mieli okazję poznać podstawy programowania w Scratchu i App Inventorze – narzędziach, które uczą logicznego myślenia i rozwijają kreatywność. „Technologia jest nie tylko przyszłością rynku pracy, ale również narzędziem zmieniającym nasze codzienne życie. Inwestując w edukację dzieci, inwestujemy w przyszłość naszej społeczności” – podkreślają organizatorzy projektu.

Kulminacyjnym punktem szkoleń był konkurs na najlepszy projekt programistyczny, który wyłonił młodych mistrzów technologii. Oto oni:

  • Wojciech Walczak – stworzył dynamiczną grę w Pygame,
  • Jan Gruszczyński – zaprogramował w Lua grę w Robloxie,
  • Wojciech Pietralczyk – zaprezentował stronę internetową o swojej miejscowości,
  • Leon Nowicki – zaprojektował w Scratchu wirtualny komputer,
  • Maciej Bul – stworzył grę przeglądarkową opartą na JavaScript,
  • Bartłomiej Pichlak – zaprojektował grę na silniku Godot.

– Każdy z tych projektów to dowód na to, jak wielki potencjał drzemie w młodych umysłach, kiedy dostaną odpowiednie narzędzia i wsparcie – podkreślają organizatorzy.

Projekt „Programowanie Przyszłości” to nie tylko warsztaty – to inwestycja w rozwój umiejętności, które w przyszłości otworzą drzwi do karier w najbardziej dynamicznych branżach. W dobie cyfryzacji znajomość podstaw programowania jest jak znajomość alfabetu – staje się kluczową kompetencją przyszłości.

Realizacja tego przedsięwzięcia była możliwa dzięki wsparciu Powiatu Wieluńskiego i Fundacji OPUS. To dzięki nim udało się stworzyć przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą odkrywać swoje pasje i rozwijać umiejętności.

– Projekt zakończył się sukcesem, ale jego efekty będą rezonować jeszcze przez wiele lat. Dzieci, które dzisiaj kodują w Scratchu, jutro mogą tworzyć innowacje zmieniające świat – mówi Adrian Wojcieszek, koordynator projektu.

Idź do oryginalnego materiału