
OGŁOSZENIE
Ogłoszenie o konkursie na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku
ul. Kochanowskiego 2 38-600 Lesko
Dyrektor SP ZOZ w Lesku, ogłasza konkurs na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku
Konkurs zostanie przeprowadzony w oparciu o:
- ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. działalności leczniczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 450 z późn. zm),
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (Dz. U. z 2021 r. poz. 430 z późn. zm.),
- Regulamin przeprowadzania konkursu na stanowisko Zastępcy Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku.
1. Nazwa i adres podmiotu leczniczego
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Lesku, ul. Kochanowskiego 2, 38-600 Lesko.
2. Informacja o zasadach udostępniania materiałów informacyjnych o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym podmiotu leczniczego
Materiały informacyjne o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku są dostępne do wglądu osobistego w godz. 8:00-15:00 w dni robocze w sekretariacie SP ZOZ w Lesku (tel. 13 469 69 91). Udostępniane materiały są jednakowe dla wszystkich kandydatów.
3. Stanowisko objęte konkursem
Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku
4. Wymagane kwalifikacje kandydata:
- wykształcenie wyższe medyczne,
- posiadający wiedzę i doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora,
- posiadający co najmniej 5 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzania i co najmniej 3 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwa popełnione umyślnie.
Od kandydatów na stanowisko objęte konkursem oczekuje się znajomości przepisów prawa, w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 450 z późn. zm),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych ( Dz.U. z 2024 r. poz. 146 z późn. zm),
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( Dz. U. z 2024 r. poz.581),
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm),
- ustawy z dnia 28 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277) oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.
5. Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem,
- dokumenty stwierdzające: kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska objętego konkursem tj. wykształcenie wyższe medyczne, co najmniej 5 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzania i co najmniej 3 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym. Dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe, tj. dokumenty stwierdzające wykształcenie wyższe medyczne powinny zostać przedstawione w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Notariusza, natomiast pozostałe dokumenty powinny zostać przedstawione w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność przez samego kandydata.
- opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej CV,
- inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe,
- informację o kandydacie z Krajowego Rejestru Karnego (oryginał) opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed dniem zgłoszenia do konkursu - dotyczącego Zastępcy Dyrektora.
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnie orzeczonego wobec niego zakazu wykonywania zawodu, zawieszenia prawa wykonywania zawodu, ograniczenia prawa wykonywania zawodu lub zakazu zajmowania stanowiska Zastępcy Dyrektora opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata, iż posiada zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych, nie został względem niego wydany zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Zastępcy Dyrektora, zgodnie załączonym wzorem, opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata o następującej treści: "Oświadczam, iż jest mi znana treść ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2025 r. poz. 499) i z dniem objęcia stanowiska Zastępcy Dyrektora jednostki obowiązują mnie wymienione w art. 4 w/w ustawy uregulowania ", opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku Zastępcy Dyrektora, opatrzone własnoręcznym podpisem,
- pisemną koncepcję funkcjonowania i rozwoju SP ZOZ w Lesku, Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata. Na prośbę komisji konkursowej kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów. Kandydaci podczas posiedzenia Komisji Konkursowej będą zobowiązani do zaprezentowania koncepcji zarządzania Samodzielnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej w Lesku oraz znajomości zasad organizacji, finansowania i zarządzania w publicznej służbie zdrowia, a w szczególności przepisów ustawy o działalności leczniczej, ustawy o oświadczeniu opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw.
6. Miejsce i termin składania wymaganych dokumentów
- Wymagane dokumenty kandydaci zgłaszający się do konkursu składają w zamkniętej kopercie opatrzonej adnotacją: "Konkurs na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku", w sekretariacie Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku w godz. od 7:25 do 15:00 od poniedziałku do piątku lub przesyłają pocztą na adres: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Lesku, 38-600 Lesko, ul. Kochanowskiego 2 (decyduje data wpływu).
- Na kopercie kandydat umieszcza swoje imię i nazwisko, adres, numer telefonu kontaktowego oraz e-mail.
- Termin składania dokumentów upływa w dniu 28.10.2025 r. do godz. 14.30.
- Dokumenty złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
7. Przewidywane miejsce oraz termin rozpatrzenia zgloszonych kandydatur
- Przewidywane miejsce przeprowadzenia konkursu - Starostwo Powiatowe w Lesku, Rynek 1, 38-600 Lesko, sala posiedzeń (parter budynku). O terminie przeprowadzenia konkursu kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie i pisemnie.
- Rozpatrzenie zgłoszonych kandydatur nastąpi w terminie do 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
Lesko, dnia 13.10.2025r.