Tczew, dnia 18 grudnia 2024 roku
Starosta Tczewski wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej
ogłasza pierwszy przetarg pisemny nieograniczony
na sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Skarbu Państwa
1. Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz katastru nieruchomości:
działka nr 75/4, obręb Rożental, gmina Pelplin, sklasyfikowana w ewidencji gruntów i budynków jako dr – drogi, dla której Sąd Rejonowy w Tczewie IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr GD1T/00055180/0.
Dział III księgi wieczystej: ograniczone prawo rzeczowe – odpłatna i nieograniczona w czasie służebność przesyłu na rzecz spółki: Polska Spółka Gazownictwa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnowie polegająca na prawie wstępu, przechodu, przejazdu oraz swobodnego i całodobowego korzystania z nieruchomości przez spółkę: Polska Spółka Gazownictwa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnowie, celem wykonywania wszelkich czynności związanych z posadowieniem, eksploatacją, utrzymaniem, konserwacją, modernizacją, demontażem jak i usuwaniem awarii elementów sieci gazowej i przyłącza gazowego należącego do ww. przedsiębiorcy; obszar wykonywania: pas o szerokości 1 m (0,5 m z każdej strony od osi urządzeń) na całej długości przebiegu linii przez działkę - zgodnie z załącznikiem graficznym stanowiącym integralną część porozumienia. Dział IV księgi wieczystej wolny jest od wpisów.
2. Powierzchnia nieruchomości:
0,0126 ha.
3. Opis nieruchomości:
działka niezabudowana, posiada bezpośredni dostęp do drogi powiatowej; znajduje się w odległości około 2 km od centrum miasta Pelplin; bezpośrednie otoczenie nieruchomości to zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna; działka o kształcie zbliżonym do trójkąta; od strony zachodniej oddzielona od drogi metalową barierą; od strony północnej płotem z siatki drucianej; od pozostałych stron oddzielona ogrodzeniami należącymi do właścicieli nieruchomości przyległych; zgodnie z treścią mapy zasadniczej przez nieruchomość przebiega sieć gazowa.
4. Przeznaczenie nieruchomości:
nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego; zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Pelplin przyjętym Uchwałą Nr XLI/391/2010 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 10 listopada 2010 r. (wraz ze zmianami) przedmiotowa działka położona jest w obszarze urbanizacji oznaczonym jako istniejące zainwestowanie terenu; nie wydano decyzji o warunkach zabudowy; wydana została decyzja z dnia 20 sierpnia 2021 roku, nr RPŚ.6733.12.2021.KF o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na: „budowie sieci gazowej średniego ciśnienia dn 90PE na działkach nr ew. 17, 69, 75/4, 75/5, 138/6, 139/1, obręb 08 Rożental, gmina Pelplin”; teren ww. działki jest objęty Uchwałą Nr II/10/2024 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 29 maja 2024 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Pelplin.
5. Termin i sposób zagospodarowania nieruchomości:
nieokreślony, w gestii nabywcy leży sposób zagospodarowania nieruchomości, z uwzględnieniem sieci gazowej biegnącej w działce.
6. Informacje o przeznaczeniu do zbycia:
sprzedaż w drodze przetargu pisemnego nieograniczonego.
7. Cena wywoławcza nieruchomości:
17 835,00 zł brutto (siedemnaście tysięcy osiemset trzydzieści pięć złotych); zawiera podatek VAT
w kwocie 3 335,00 zł (trzy tysiące trzysta trzydzieści pięć złotych).
8. Obciążenia i zobowiązania:
dział III księgi wieczystej: ograniczone prawo rzeczowe – odpłatna i nieograniczona w czasie służebność przesyłu na rzecz spółki: Polska Spółka Gazownictwa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnowie polegająca na prawie wstępu, przechodu, przejazdu oraz swobodnego i całodobowego korzystania z nieruchomości przez spółkę: Polska Spółka Gazownictwa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnowie, celem wykonywania wszelkich czynności związanych z posadowieniem, eksploatacją, utrzymaniem, konserwacją, modernizacją, demontażem jak i usuwaniem awarii elementów sieci gazowej i przyłącza gazowego należącego do ww. przedsiębiorcy; obszar wykonywania: pas o szerokości 1 m (0,5 m z każdej strony od osi urządzeń) na całej długości przebiegu linii przez działkę - zgodnie z załącznikiem graficznym stanowiącym integralną część porozumienia.
9. Termin i miejsce składania pisemnych ofert:
oferty należy składać pocztą (liczy się data wpływu oferty, a nie data stempla pocztowego) lub osobiście w zamkniętej, uniemożliwiającej identyfikację oferenta kopercie z napisem "Oferta: przetarg – sprzedaż prawa własności nieruchomości oznaczonej jako działka nr 75/4, obręb Rożental, gmina Pelplin" w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Tczewie, przy ul. Piaskowej 2 do dnia 17 stycznia 2025 roku do godz. 14.00.
10. Termin i miejsce części jawnej przetargu:
22 stycznia 2025 roku, godz. 10.00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie ul. Piaskowa 2, I piętro, pokój 131.
11. Wysokość wadium, forma, termin i miejsce jego wniesienia:
wadium ustala się w wysokości 5% ceny wywoławczej tj. 891,75 zł (osiemset dziewięćdziesiąt jeden złotych siedemdziesiąt pięć groszy).
Wadium należy wnieść w pieniądzu najpóźniej do dnia 17 stycznia 2025 roku w podanej powyżej wysokości na konto Powiatu Tczewskiego: Bank Spółdzielczy w Tczewie nr 28 8345 0006 2002 0000 4564 0003, przy czym dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego zbywcy.
Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia, odpowiednio: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
12. Skutki uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży:
jeżeli osoba ustalona jako nabywca nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia aktu notarialnego w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, Starosta Tczewski może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
13. Starosta Tczewski może odwołać ogłoszony przetarg jedynie z ważnych powodów, niezwłocznie podając do publicznej wiadomości informację o odwołaniu przetargu podając przyczynę odwołania przetargu.
Starosta Tczewski zastrzega też sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
14. Pisemna oferta podpisana własnoręcznym podpisem powinna zawierać:
1) imię, nazwisko, adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, o ile oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot oraz NIP, REGON lub KRS (jeżeli dotyczy);
2) datę sporządzenia oferty;
3) oświadczenie, iż oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń (załącznik do ogłoszenia o przetargu);
4) oferowaną cenę (konkretnie określoną, wyższą od ceny wywoławczej) i sposób jej zapłaty;
5) kopię dowodu wniesienia wadium lub dowody stanowiące podstawę do zwolnienia z tego obowiązku, w przypadku osób wymienionych w §5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.
W przypadku osób prawnych i innych podmiotów – podpis powinien być zgodny z reprezentacją wynikającą z KRS i innych dokumentów.
W przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a w przypadku przedsiębiorców – wydruk lub aktualny odpis z adekwatnego rejestru, zgodę adekwatnych organów oferenta na nabycie nieruchomości – w przypadku, gdy oferentem jest spółka.
W przypadku małżonków oferta powinna być podpisana przez oboje małżonków lub podpisana przez jednego z nich, przy czym do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo drugiego małżonka, zawierające zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości. Do czynności przetargowych dopuszczalne jest pełnomocnictwo współmałżonka w formie pisemnej z poświadczonym notarialnie podpisem. Małżonek pozostający w rozdzielności majątkowej, składający ofertę, powinien przedłożyć dokument potwierdzający ustanowienie rozdzielności majątkowej.
W przypadku zamiaru wspólnego nabycia prawa własności nieruchomości objętej przetargiem przez więcej niż jednego oferenta, należy złożyć wspólną ofertę nabycia prawa własności, określającą wysokość nabywanych udziałów w tym prawie (suma nabywanych udziałów musi wynosić 100%).
W przypadku reprezentowania oferenta przez pełnomocnika – oryginał odpowiedniego pełnomocnictwa lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza; pełnomocnictwo powinno zawierać szczegółowy zakres umocowania np. upoważnienie do wpłaty wadium, wzięcia udziału w przetargu dotyczącym nabycia nieruchomości objętej ogłoszeniem o przetargu.
W przypadku przystąpienia do przetargu cudzoziemca, w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców - dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań wynikających z tej ustawy (nabywca zobowiązany jest do ustalenia we własnym zakresie, czy nabycie gruntu będącego przedmiotem przetargu wymaga uzyskania zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych);
15. Kryteria wyboru oferty:
jedynym kryterium wyboru oferty jest cena – oferta z najwyższą kwotą stanowi ofertę najkorzystniejszą.
16. Warunki uczestnictwa w przetargu:
1) wpłacenie wadium w wyżej podanej wysokości i terminie,
2) złożenie pisemnej oferty w wyżej podanym terminie i miejscu.
Oferty złożone po wyznaczonym terminie, nieczytelne lub niezawierające wymaganych elementów, nie będą rozpatrywane.
17. Pozostałe informacje:
Cena podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej prawo własności nieruchomości – przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zbywcę.
Koszty zawarcia aktu notarialnego wraz z opłatą sądową ponosi kupujący.
Przetarg może się odbyć, chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o przetargu.
Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu.
Przewodniczący komisji przetargowej zawiadamia na piśmie wszystkich, którzy złożyli oferty, o wyniku przetargu w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zamknięcia przetargu.
Osoba wyłoniona jako nabywca zobowiązana będzie do podpisania protokołu z przetargu w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego komisji przetargowej.
Protokół stanowi podstawę zawarcia aktu notarialnego.
Ogłoszenie o przetargu podlega publikacji na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Tczewie, na stronach internetowych: www.powiat.tczew.pl i www.bip.powiat.tczew.pl, na tablicy Urzędu Miasta
i Gminy Pelplin oraz w prasie lokalnej.
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży podany był do publicznej wiadomości od 17 października 2024 roku do dnia 7 listopada 2024 roku, poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2, zamieszczenie na stronach internetowych: www.powiat.tczew.pl i www.bip.powiat.tczew.pl, informacja o wywieszeniu tego wykazu i zamieszczeniu na stronie internetowej podana była w prasie lokalnej, ponadto wykaz przekazano Wojewodzie Pomorskiemu, w celu jego zamieszczenia na stronie podmiotowej Wojewody w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 21 dni. Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwało pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami wyznaczony został do dnia 28 listopada 2024 roku.
Pismem z dnia 10 września 2024 roku Prezes Krajowego Zasobu Nieruchomości poinformował, iż KZN nie wnosi zastrzeżeń co do możliwości trwałego rozdysponowania przedmiotowej nieruchomości przez Starostę Tczewskiego.
Niezależnie od podanych powyżej informacji, nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się z aktualnym sposobem zagospodarowania, parametrami, możliwością zagospodarowania, identyfikacją przyłączy, stref ochronnych lub sieci, a także ze stanem prawnym i faktycznym nieruchomości niezbędnym do realizacji planowanej inwestycji. Ewentualne ograniczenia, utrudnienia lub koszty mogące wyniknąć dla nabywcy z istnienia ewentualnych sieci, przyłączy lub stref ochronnych stanowią obszar ryzyka nabywcy i nie stanowią wady nieruchomości.
Dodatkowych informacji na temat warunków przetargu można uzyskać w Wydziale Skarbu Państwa Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2, I piętro, pokój 131 lub telefonicznie pod numerem: (58) 77-34-850.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 119 z 4 maja 2016), dalej zwane rozporządzeniem:
a) administratorem danych osobowych jest Powiat Tczewski z siedzibą w Tczewie przy ul.Piaskowej 2;
b) kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): [email protected] lub listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew;
c) przetwarzanie będzie odbywało się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e rozporządzenia, poprzez uzyskanie Pani/Pana danych osobowych w kontaktach bezpośrednich, dzięki własnych stron internetowych i profili na portalach społecznościowych, telefonicznie, e-mailowo w celach kontaktowych, informacyjnych, promocyjnych, statystycznych w związku z realizacją ustawowych zadań Powiatu, jak również w celu archiwizacji na podstawie przepisów prawa: ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
d) odbiorcami danych osobowych mogą być: podmioty przetwarzające – którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych (np. dostawcy naszych systemów informatycznych, aktualny wykaz u IOD), podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Nie przekazujemy Pani/Pana danych osobowych innym firmom czy osobom niepowołanym;
e) dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji niniejszej sprawy oraz przewidziany prawem okres archiwizacji;
f) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ww. ustaw,
a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia sprawy;
g) w związku z przetwarzaniem przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, prawo do sprzeciwu zgodnie z art. 21 rozporządzenia a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia. Można również domagać się ograniczenia przetwarzania danych osobowych ze względu na swoją szczególną sytuację, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia. Aby skorzystać z przedmiotowych praw należy skontaktować się z IOD;
h) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.