Oglądalność festiwalu Opole 2025 podał branżowy portal wirtualnemedia.pl. 62. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki przyciągał przed telewizory średnio 1,3 miliona widzów. To połączone dane dla TVP1 i TVP Polonia.
Największym zainteresowaniem cieszył się niedzielny jubileusz Jacka Cygana. Koncert „Trzy ćwiartki” z okazji 75. urodzin tekściarza średnio oglądały ponad 2 miliony widzów. W szczytowym momencie widowisko śledziło 2,4 mln osób.
Drugą najwyższą oglądalność na festiwalu Opole 2025 miały piątkowe Premiery. Średnia widownia tej części 62. KFPP to 1,8 mln osób. W szczytowym momencie były to nieco ponad 2 miliony widzów. Podobny szczyt zanotował sobotni koncert „Zróbmy więc prywatkę”, który zajął najniższy stopień podium jeżeli chodzi o zainteresowanie telewidzów. Przeciętnie oglądało 1,7 mln osób.
TVP nie poinformowała jaką widownię miały SuperJedynki oraz Kabareton. To samo tyczy się koncertu „Małe Tęsknoty” poświęconego kompozytorowi Wojciechowi Trzcińskiemu. Ich niższą oglądalność na tle innych wydarzeń festiwalu Opole 2025 najłatwiej wytłumaczyć tym, iż każdy z nich był drugim wydarzeniem danego dnia festiwalu.
Opole 2025 – oglądalność festiwalu niższa, jak przed rokiem
Taką samą prawidłowość można zresztą zaobserwować w przypadku koncertów, które odbyły się w czwartek 12 czerwca, pierwszego dnia 62. KFPP. Debiuty śledziło średnio 1,3 mln widzów, a w szczytowym momencie było ich 1,4 mln.
Natomiast koncert muzyki hip-hopowej zgromadził przed telewizorami średnio nieco ponad 380 tys. osób. W szczytowym momencie oglądało go ponad 770 tys. osób.
Średnia oglądalność festiwalu Opole 2025 była niższa, niż przed rokiem. Wtedy było to 1,78 mln widzów. Teraz 1,3 mln. Ale wtedy festiwal trwał trzy dni, a teraz cztery. Czwartkowy koncert hip-hopowy zaniżył średnią. Zanim, jednak ktokolwiek ten koncert skreśli, to warto odnotować za TVP, iż to wynik „dużo powyżej telewizyjnej średniej w tym paśmie w czwartek”.
TVP chwali się zresztą, iż w weekend w topowej dziesiątce najchętniej oglądanych programów siedem należało do Telewizji Publicznej. W tym pięć stanowiły koncerty festiwalu. Co potwierdza jedno – widownia tradycyjnej telewizji się kurczy. I na zmiany się nie zanosi.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania