Na ulice Ostrołęki wyjadą kolejne autobusy elektryczne. Samorząd podpisał umowę na zakup sześciu zeroemisyjnych autobusów Yutong E12, które dostarczy firma Busnex Poland. Kontrakt obejmuje dostawę zeroemisyjnych pojazdów wraz z infrastrukturą w postaci sześciu punktów ładowania zajezdniowego.
– Autobusy Yutong ponownie pokazały swoją konkurencyjność. Po raz kolejny widzimy, iż ich przewagą jest nie tylko przystępna cena, ale również parametry techniczne, w tym niskie zużycie energii. Wybrany przez Ostrołękę 12-metrowy Yutong E12 to najpopularniejszy model wykorzystywany przez polskie samorządy. Ostrołęka dołączy do pozostałych miast w województwie mazowieckim eksploatujących zeroemisyjne autobusy Yutong. Warszawa, Pułtusk, Ożarów Mazowiecki, Sadowne i Ojrzeń to miasta, które z powodzeniem eksploatują autobusy marki Yutong – powiedział Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.
12-metrowe autobusy Yutong E12, które zasilą komunikację publiczną w Ostrołęce mogą pokonać na jednym ładowaniu ponad 400 kilometrów, są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności. Pojazdy, które zakupiła Ostrołęka, będą wyposażone również w tablice informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego oraz ładowarki USB. Yutong E12 posiada automatyczną klimatyzację, monitoring z kamerami o 360-stopniowym widoku oraz system wczesnego ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze. Standardem w elektrycznych autobusach Yutong są najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę.
Oferta Busnex Poland dla Ostrołęki uzyskała najwyższą punktację m.in. dzięki najbardziej atrakcyjnej cenie oraz najlepszym parametrom w zakresie zużycia energii oraz gwarancję na magazyn energii. Poza dostawą elektrobusów, kontrakt obejmuje również uruchomienie dla nich sześciu punktów ładowania zajezdniowego. Zawarta umowa przewiduje dostawę autobusów elektrycznych w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy.
Zakup sześciu „elektryków” został zrealizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 9,5 mln zł – przyznanych w ramach programu „Zielony Transport Publiczny 2.0”.