– Utrzymanie odpowiedniego stanu higieniczno-sanitarnego w tym: zamiatanie i zmywanie podłóg, zmywanie lamperii ściennej, dezynfekcja powierzchni podłóg i ścian środkami myjąco dezynfekującymi, mycie i dezynfekcja urządzeń sanitarnych, wyposażenie szaletów w środki higieniczne i dezynfekujące, bieżące drobne naprawy w tym: wymiana i uzupełnianie uszkodzonych elementów wyposażenia, udrażnianie odpływów w przypadku zapchania się urządzeń sanitarnych; uiszczanie opłat za zużyta wodę, prąd i odprowadzane ścieki na podstawie zawartych przez Wykonawcę umów, zatrudnienie w oparciu umowy o umowę o pracę obsługi szaletów w ilości niezbędnej do bezproblemowego funkcjonowania obiektu w wyznaczonych godzinach – to tylko część z wytycznych zamówienia na bieżącą obsługę szaletów zlokalizowanych przy Alei 3 Maja i ulicy Starokunowskiej w 2024 roku, jakie zamieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Cena ofertowa nie mogła przekroczyć równowartości 130 000 zł, a osobą uprawnioną do udzielania wyjaśnień w związku z przedmiotem zamówienia był Dariusz Wilczak z Wydziału Ekologii i Infrastruktury.
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w BIP urzędu jako wykonawcę, który świadczyć będzie usługi w wyżej wymienionym zakresie wybrano… „Fundację Pomocna Dłoń” z Ostrowca Świętokrzyskiego. Wartość miesięczna zamówienia to 10 700 zł brutto. W przeliczeniu na 12 miesięcy daje to łączną kwotę 128 400 zł. Jako datę zawarcia umowy wskazano 20 grudnia 2023 roku.
To nie pierwszy raz, gdy Fundacja Pomocna Dłoń wybrana została do realizacji tego zadania publicznego.
W okrese od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku Fundacja wykonywała to zadanie (zgodnie z danymi przedstawionymi w Biuletynie Informacji Publicznej– 58 786,56 zł brutto. W 2021 roku (od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 roku) za łączną kwotę 65 000 zł brutto ( w tym 59 583,33 zł brutto w roku 2021 i 5 416, 67 zł brutto w 2022 roku). Fundacja Pomocna Dłoń zajmowała się bieżącą obsługę szaletów zlokalizowanych przy Alei 3 Maja i ulicy Starokunowskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim także od 1 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku. Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia wynosiła wówczas 80 000 zł. Niestety w Biuletynie Informacji Publicznej nie udało się nam odnaleźć informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty na rok 2023.
Pełny odpis informacji o aktualnym statusie prawnym Fundacji Pomocna Dłoń, jaki zamieszczony został w Krajowym Rejestrze Sądowym dostępny jest TUTAJ:
W przeszłości funkcję prezesa Zarządu Fundacji sprawowali m.in. Łukasz Dybiec (aktualny dyrektor Zakładu Usług Miejskich w Ostrowcu Św. i członek Zarządu Powiatu Ostrowieckiego mijającej kadencji) i Karolina Nowak (aktualna dyrektor Domu Pomocy Społecznej przy ulicy Grabowieckiej w Ostrowcu Św.). Z fundacją związana była również Magdalena Salwerowicz (aktualna dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Św.).