OŚWIĘCIM. Ruszyły pociągi przez Dwory do Krakowa, kolejny ruch należy do samorządu

oswiecimonline.pl 9 miesięcy temu
Stacja Oświęcim. Pociąg przez Trzebinię do Krakowa peron nr 2. Pociąg przez Dwory do Krakowa peron nr 1.

W niedzielę 10 grudnia uruchomione zostało połączenie kolejowe z Oświęcimia do Krakowa przez Dwory i Zator. Linia kolejowa nr 94 to ważne połączenie ze stolicą Małopolski. Połączenie będzie obsługiwane przez 19 par pociągów spółki „Koleje Małopolskie”. Podróż potrwa około 90 minut. To drugie połączenie z Krakowem, pierwsze jest realizowane przez przewoźników Polregio i Koleje Małopolskie przez Trzebinię linią nr 93.

Aby połączenie przez Dwory i Zator było jeszcze bardziej atrakcyjne, kolejny ruch powinien wykonać lokalny samorząd, który powinien zacząć lobbować w ministerstwie infrastruktury w trzech sprawach.

Pierwsza związana jest z niestrzeżonym przejazdem kolejowym przy ulicy Pod Krukami w Oświęcimiu. Brak rogatek w tym miejscu to nie tylko zagrożenie dla ruchu pieszego, kołowego i kolejowego, ale przede wszystkim kolejne wydłużenie czasu przejazdu pociągów w obu kierunkach. W tym miejscu pociągi osobowe zmuszone są do ograniczenia prędkości do całych 20 km/h. Bezpieczny przejazd umożliwi szybszy podróż do kolejnej stacji.

Oświęcim, linia 94
Oświęcim, linia 94
Oświęcim, linia 94

Zobacz film: niestrzeżony przejazd kolejowy w Oświęcimiu

Kolejnym słabym punktem na trasie Oświęcim – Skawina – Kraków jest stara infrastruktura stacji kolejowej Dwory (dzielnica miasta Oświęcim). Pierwszym wyzwaniem dla pasażera jest dojazd do samego dworca i brak miejsc parkingowych. Nieremontowany peron i zamknięty bydynek stacji nie są najlepszą wizytówką miasta i jego mieszkańców.

Stacja Dwory w Oświęcimiu
Stacja Dwory
Stacja Dwory
Stacja Dwory
Stacja Dwory
Stacja Dwory

W przestrzeni mediów społecznościowych, mieszkańcy Oświęcimia coraz częściej zgłaszają potrzebę budowy nowego przystanku kolejowego Oświęcim – Kruki. Zasadność rozbudowy przystanków miejskich pokazuje przykład Chrzanowa (posiada dwa przystanki: Chrzanów i Chrzanów Śródmieście) oraz Krakowa, na terenie którego w ciągu tylko czterech lat powstało lub zostało zmodernizowanych siedemnaście przystanków.

Oświęcim, ul. Krasickiego

Stacje kolejowe na lini nr 94 Kraków – Zator – Oświęcim (ok. 90 minut)

  1. Kraków Główny
  2. Kraków Grzegórzki
  3. Kraków Zabłocie
  4. Kraków Podgórze
  5. Kraków Bonarka
  6. Kraków Łagiewniki
  7. Kraków Sanktuarium
  8. Kraków Swoszowice
  9. Kraków Opatkowice
  10. Kraków Sidzina
  11. Skawina Jagielnia
  12. Skawina
  13. Skawina Zachodnia
  14. Podbory Skawińskie
  15. Zelczyna
  16. Wielkie Drogi
  17. Jaśkowice
  18. Brzeźnica
  19. Półwieś
  20. Ryczów
  21. Spytkowice Kępki
  22. Spytkowice
  23. Zator
  24. Zator Park Rozrywki
  25. Przeciszów
  26. Włosienica
  27. Dwory
  28. Oświęcim
  • bilet jednorazowy tam: 18,00 zł
  • bilet miesięczny T/P: 275,00 zł

Utrudnienia na trasie SKA2 Kraków – Oświęcim w okresie 10-22 XII

W okresie od 10 do 22 grudnia, w związku z końcowym etapem prac torowych na odcinkach Podbory Skawińskie – Brzeźnica oraz Dwory – Oświęcim i koniecznością prowadzenia na tych odcinkach ruchu pociągów po jednym torze, pociągi SKA2 na odcinku Kraków Główny – Skawina – Oświęcim będą kursować według znacząco zmienionych godzin kursowania.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na różnice w godzinach odjazdów w terminie 10-22 grudnia oraz 23 grudnia – 9 marca.

Stacje kolejowe na lini nr 93 Kraków – Trzebinia – Oświęcim (ok. 60 minut)

  1. Kraków Główny
  2. Kraków Łobzów
  3. Kraków Bronowice
  4. Kraków Mydlniki
  5. Kraków Mydlniki Wapiennik
  6. Zabierzów Rząska
  7. Zabierzów
  8. Rudawa
  9. Krzeszowice
  10. Wola Filipowska
  11. Dulowa
  12. Trzebinia
  13. Chrzanów Śródmieście
  14. Chrzanów
  15. Libiąż
  16. Chełmek
  17. Gorzów Chrzanowski
  18. Oświęcim
Idź do oryginalnego materiału