W rzeczywistości nie oddzwania bank, ale oszust podszywający się pod pracownika banku, który nakłania do przelewów. Twierdzi, iż ktoś próbował wykonać przelewy i że, aby zabezpieczyć środki, klient musi przelać pieniądze na „konta techniczne”.
Tymczasem, realizując polecenia oszusta poprzez:
oddzwonienie na numer podany w e-mailu,
odebranie telefonu rzekomo z banku,
wykonanie przelewu na „konto techniczne”,
możesz stracić wszystkie oszczędności!
Jak się chronić?
Sprawdź dokładnie adres nadawcy – choćby drobna różnica ma znaczenie.
Nie oddzwaniaj na numery z wiadomości
Nie działaj w pośpiechu - oszuści tworzą presję
Masz wątpliwości? – rozłącz się i zgłoś sprawę do banku lub na Policję.
FinCERT.pl - Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP - Centrum Wymiany i Analiz Infor











