Oszuści dzwonią i podają się za pracowników ZUS. Warto zachować ostrożność

1 miesiąc temu

ZUS ostrzega przed fałszywymi telefonami, które są kierowane do jego klientów. Podczas połączeń telefonicznych osoby podszywające się pod pracowników ubezpieczyciela proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS. Warto zachować ostrożność.

W ostatnich dniach do ZUS-u napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników tej instytucji. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS.

– Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) ZUS nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. Warto o tym pamiętać, aby nie dać się oszukać – podkreśla Monika Kiełczyńska z ZUS. – Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, nasz konsultant przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazuje istotne informacje, zwykle związane z pytaniem klienta.

Połączenia od pracowników ZUS mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w tej instytucji. Natomiast – jak podkreśla Monika Kiełczyńska – tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie.

– o ile ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560 16 00 – wskazuje Monika Kiełczyńska.

Idź do oryginalnego materiału