Oto rowerowa Skoda. Ma sześć klamek i drzwi przesuwne

2 dni temu

To już dziesiąty projekt zrealizowany przez studentów ze specjalnego oddziału czeskiej marki. Efektem ich kreatywności jest rowerowa Skoda, która z powodzeniem mogłaby trafić na wyścigi kolarskie. I niewykluczone, iż właśnie tak będzie. Pojazd wydaje się naprawdę ciekawy.

Rowerowa Skoda od studentów

Na koncie młodych projektantów są już takie twory, jak Fabia Roadster czy Enyaq Camper. Jak widać, możliwości są bardzo szerokie. Gdy wydawało się, iż wszystko zmierza już tylko w kierunku elektryczności, studenci postawili na auto z konwencjonalnym napędem. Rowerowa Skoda powstała na Superbie.

Jeżeli chodzi o stylistykę, to wyróżnia się już samą kolorystyką. Akademia Skody postawiła na czerwień, biel i złoto. Dopełnieniem tych kolorów są dyskretne, czarne wstawki. Kolorystyka stanowi jednak tylko ułamek zmian, jakie zostały zrealizowane.

Zanim jednak o nich, warto zaznaczyć, iż bazą było Combi, które należy do największych modeli w klasie średniej. To bardzo udany samochód mogący pełnić rolę tego rodzinnego – i to znacznie lepiej, niż duże SUV-y.

Skoda L&K 130 Pick-up z bliska

Design tego zmodernizowanego auta jest naprawdę oryginalny. Tylna część karoserii została wycięta, co zmieniło praktyczne kombi w pick-upa. Zamiast klasycznego bagażnika jest zatem skrzynia ładunkowa.

Umieszczono na niej specjalną konstrukcję, która została zamontowana również do dachu. To tak naprawdę duży stelaż na jednoślady. Zmieści się na nim kilka rowerów. Warto dodać, iż podłoga jest wysuwana, co ułatwia wkładanie i wyciąganie.

Wysuwana podłoga skrzyni ładunkowej

Na tym jednak nie koniec „inności”. W oczy rzucają się tylne drzwi. Dlaczego? Znajdują się na nich po dwie klamki, co jest prawdziwym wyjątkiem. Wcześniej nie widzieliśmy podobnego motywu.

Niektórych może zaskoczyć, iż opierają się na nietypowym mechanizmie, który przesuwa je do tyłu. To inne rozwiązanie, niż klasyczne szyny, ale efekt jest podobny. Konstruktorzy musieli jednak dostosować układ do niskiego nadwozia.

Rowerowa Skoda z napędem PHEV

Superb dla kolarzy dysponuje również odpowiednio przystosowanym wnętrzem. Aby utrzymać spójność stylistyczną, w kabinie zastosowano dokładnie takie same motywy kolorystyczne. Studenci zmienili choćby logo producenta na znaczek Laurin & Klement.

Drzwi rowerowego Superba

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to jest bogatsze, niż to seryjne. Wszystko za sprawą dodatkowych akcesoriów, wśród których znajdziemy CB radio zapewniające łączność i ekran od strony pasażera pozwalający monitorować bieżącą sytuację na trasie wyścigu.

Rowerowa Skoda dysponuje napędem hybrydowym typu plug-in. Jego fundamentem jest doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, którego wspiera jednostka elektryczna. Potencjał systemowy układu to 204 konie mechaniczne.

Ważnym elementem całości jest akumulator trakcyjny o pojemności 25,7 kWh. Dzięki niemu przerobiony Superb potrafi pokonać około 100 kilometrów w trybie elektrycznym. Czy auto trafi do floty obsługującej wyścigi kolarskie? Czas pokaże. W ubiegłym roku znalazł się w niej Elroq.

Idź do oryginalnego materiału