Otrzymałam świadectwo pracy, w którym pracodawca nie wyszczególnił okresu pracy w tzw. szczególnych warunkach.

22 godzin temu

Czytelnicy pytają – adwokat Wojciech Lipka odpowiada


Otrzymałam świadectwo pracy, w którym pracodawca nie wyszczególnił okresu pracy w tzw. szczególnych warunkach. Czy taka informacja powinna być zawarta w świadectwie pracy i co mogę zrobić w przypadku jej braku?

Na podstawie art. 97 Kodeksu pracy oraz § 2 ust. 1 pkt 15 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r., w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy i zamieścić w nim m.in. informacje dotyczące okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze.

W przypadku, gdy taka informacja – pomimo podstaw faktycznych – nie zostanie umieszczona, pracownikowi przysługuje prawo do sprostowania świadectwa pracy.
Stosowny wniosek o sprostowanie pracownik powinien skierować do pracodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania świadectwa. W razie nieuwzględnienia wniosku, pracownikowi przysługuje – w ciągu 14 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy – prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy.


Adwokat Wojciech Lipka specjalizuje się w sprawach rodzinnych, spadkowych, odszkodowawczych, dotyczących nieruchomości w roszczeniach z „umów frankowych”.


Lokalny Portal Informacyjny w Warszawie
gazeta Mieszkaniec
prawnik radzi

Idź do oryginalnego materiału