Peugeot e-2008 GT 156 KM

1 tydzień temu

Gdyby nie cena, elektryczny Peugeot byłby samochodem bardzo chętnie wybieranym przez młodych kierowców użytkujących auto głównie w mieście. To auto jest jak modny gadżet: świetnie wygląda i dużo kosztuje, choć konkurencja za podobne samochody „krzyczy” sobie nieco mniej.


Nadwozie i wnętrze

Trzeba przyznać, iż Peugeot 2008 jest bardzo ładnym i nowocześnie zaprojektowanym samochodem. Auto wyróżnia się w stale rosnącym tłumie crossoverów. Każdy jego element wygląda nietuzinkowo. Reflektory są duże, ale mają bardzo ciekawy, oryginalny kształt. Są one „wpuszczone” w nadkola, więc nos auta z grillem jest wysunięty do przodu. Dzięki temu zabiegowi karoseria w tej części nabrała bardzo dynamicznego, agresywnego wyglądu. Niżej mamy charakterystyczny dla tego typu samochodów zderzak z plastikową osłoną od dołu i wkomponowane w zderzak lampy przeciwmgłowe z LED-ami do jazdy dziennej w postaci trzech pionowych pasów. 2008 świetnie wygląda też z profilu. To zasługa niesymetrycznie poprowadzonej linii szyb, trójkątnych przetłoczeń na drzwiach i unoszącej się w górę dolnej linii szyb już od słupka „B”.. Ciekawie jest też z tyłu. Tu oglądamy lampy zespolone w jedną całość poprzez wkomponowanie ich w listwę biegnącą przez całą szerokość pokrywy bagażnika. Zderzak zdecydowanie wystaje poza obręb karoserii, co utrudnia dostęp do bagażnika, ale za to świetnie wygląda.

Kabina 2008 jest jego kolejnym atutem. I nie chodzi tu o ergonomię czy jakość wykonania, ale o to, jak czujemy się w jej wnętrzu. A moje doznania w tym względzie są fantastyczne, głównie za sprawą tego, jak narysowano deskę rozdzielczą i pozostałe elementy kabiny. Całość jest bardzo spójna, przemyślana. Każdy element nie tylko pasuje do całości, ale wręcz ją definiuje. Poza tym wnętrze jest bardzo przyjazne kierowcy. Dzięki dużemu zakresowi regulacji foteli i kierownicy bez trudu znajdujemy dla siebie świetną pozycję. Obsługa klimatyzacji czy systemu audio nie nastręcza najmniejszych trudności. Nie ma tu bowiem żadnych niepotrzebnych pokręteł, czy przycisków, a wszystkimi ustawieniami samochodu sterujemy z wysokości dotykowego ekranu na konsoli centralnej (skróty do menu znajdziemy tuż za panelem do sterowania klimatyzacją i nawiewami). Co ważne, 2008 mimo swoich niewielkich rozmiarów, oferuje wystarczająco miejsca dla czwórki dorosłych pasażerów.

Silnik i skrzynia biegów

Elektryczny napęd w 2008 ma 156 koni mechanicznych mocy i baterię o pojemności 51 kWh. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi ok. 9 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono do 150 km/h. Średnie zużycie energii według producenta wynosi 15,4 kWh/100 km. Przy takim zużyciu zasięg powinien wynosić nieco ponad 400 km. W realnych warunkach ciężko do tego się zbliżyć, bo średnio elektryczny Peugeot zużywał w teście ok. 19 kWh/100 km, a jego realny zasięg oscylował między 250 a 300 km w zależności od stylu i miejsca podróży.

Zawieszenie i komfort jazdy

2008 jeździ się bardzo przyjemnie i wygodnie. Dzięki dość ostrożnie skonfigurowanemu zawieszeniu auto daje radę w zakrętach, a jednocześnie nie jest przesadnie sztywne. Podwyższone zawieszenie przydaje się przy pokonywaniu krawężników i innych terenowych przeszkód miejskich. Niestety, w Peugeocie nie znajdziemy napędu 4×4.

Wyposażenie i cena

Wyjściowo elektryczny 2008 kosztuje ponad 190 tys. zł. Gdy wybierzemy topową odmianę GT, trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 205900 zł. Na liście wyposażenia znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja, tempomat, system nawigacji satelitarnej, kilka elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, wielofunkcyjna kierownica, system kamer 360 czy wirtualne zegary.

Idź do oryginalnego materiału