Zarząd Dróg Miasta Krakowa otrzymał pięć ofert na przebudowę węzła drogowego w centrum miasta. Wyłoniony wykonawca będzie miał 290 dni na realizację prac.
Modernizacja węzła tramwajowego przy ul. Piłsudskiego ma na celu usprawnienie ruchu tramwajowego w centrum miasta. Zlikwidowane zostaną spowalniające ruch kontrałuki, które pozostały po remoncie ul. Podwale w 2015 roku, kiedy torowisko przesunięto bliżej Plant.
W związku z tym nastąpi zmiana organizacji ruchu: podobnie jak wcześniej na ul. Basztowej, Dunajewskiego i Podwale, na ul. Straszewskiego kierowcy będą mogli poruszać się tylko w jednym kierunku (od ul. Piłsudskiego do filharmonii), a w przeciwnym kierunku zostanie wyznaczony pas dla rowerów.
ZDMK podkreśla, iż wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Straszewskiego, (czyli wzdłuż I obwodnicy), nie może trwać dłużej niż sześć miesięcy. Złożone oferty są teraz sprawdzane pod kątem poprawności, a dopiero na podstawie tego badania ZDMK wskaże najkorzystniejszą ofertę.
Start prac
Prace prowadzone będą tak, by nie nakładały się z innymi planowanymi w centrum miasta inwestycjami. Ekipy budowlane pojawią się na placu budowy po zakończeniu prac na ul. Franciszkańskiej, gdzie remont rozpoczął się 15 marca. Jednocześnie, do czasu zakończenia modernizacji węzła „Piłsudskiego – Straszewskiego”, nie rozpoczną się prace na kolejnym z przewidzianych do modernizacji węzłów, czyli przy Teatrze Bagatela.
Zobacz także:
