Pierwszy taki bat na kierowców w Łodzi już działa. Zobacz, gdzie już łapią

2 godzin temu
Zdjęcie: foto Screen FB/Canard


Jak działa odcinkowy pomiar prędkości

Odcinkowy pomiar prędkości (OPP) nie rejestruje kierowców w jednym punkcie, jak klasyczny fotoradar. System mierzy średnią prędkość całego przejazdu. Kamery ustawione na początku i na końcu odcinka sprawdzają czas przejazdu oraz numery rejestracyjne pojazdów. jeżeli średnia zostanie przekroczona, kierowca otrzyma mandat.

W przeciwieństwie do fotoradarów, OPP działa bez błysku lampy i bez jednego „pstryknięcia”. Jedyną zapowiedzią dla kierowców jest znak D-51a - „Automatyczna kontrola średniej prędkości” umieszczony przed początkiem pomiaru. Zakończenie odcinka wskazuje znak D-51b. Kierowca, który przeoczy oznakowanie, może choćby nie zorientować się, iż jest monitorowany - do czasu otrzymania ewentualnego mandatu.

Gdzie już mierzą?

Systemy OPP funkcjonują w Polsce od 2015 roku. Do tej pory w województwie łódzkim działało osiem takich odcinków. Chocianowicka jest dziewiątym.

Tu już obowiązuje pomiar średniej prędkości:

  • Złota, gm. Głuchów (DK72) - 3 km/50 km/h

  • Bychlew, gm. Pabianice (DK485) - 2 km/50 km/h

  • Biała Pierwsza, gm. Biała (DK74) - 4 km/50 km/h

  • Tomaszów Mazowiecki (DK48) - 2 km/50 km/h

  • Siemionki, gm. Lubień Kujawski (A1) - 14 km/140 km/h (osobowe) / 80 km/h (ciężarówki)

  • Dobroń–Petrykozy (S14) - 5 km/120 km/h

  • Kluki (DK74) - 1,5 km/50 km/h

  • Mokra Prawa (DK70) - 2,5 km/50 km/h

Kolejne odcinki w planach

Do czerwca 2026 roku w Polsce mają powstać 43 nowe odcinki OPP, a system CANARD będzie kontrolował ponad 670 km dróg. W regionie planowane są trzy następne lokalizacje. Wszystkie na autostradzie A1: między węzłami Kamieńsk-Radomsko, Piotrków Trybunalski-Kamieńsk oraz Kutno-Piątek.

https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/drogowcy-zaskoczyli-kierowcow-remont-ulicy-w-centrum-lodzi-skonczony-wczesniej-niz-planowano/XXBh4RMdCG3W7v41GhLe
Idź do oryginalnego materiału