Pilny komunikat polskiego banku! Klienci powinni uważać na wiadomości

1 tydzień temu

PKO BP ostrzega swoich klientów przed trwającą kampanią cyberprzestępców. Ci rozsyłają bowiem wiadomości e-mail, zawierające groźne załączniki. Odbiorcy, którzy nie zorientują się w porę, mogą stracić oszczędności

Fot. Shutterstock

W swoim najnowszym komunikacie, PKO Bank Polski apeluje do klientów o ostrożność w związku z nową kampanią spamu. Przestępcy rozsyłają do klientów banku maile, podszywając się przy tym pod pracowników instytucji. Tematem wiadomości jest: „Wiadomość od PKO Banku Polskiego – Wyciąg okresowy 79/2024 za okres od 2024-04-23 do 2024-04-23”.

Z kolei tak prezentuje się spreparowany adres: PKO Bank Polski <[email protected]>. Jak zaznaczono, bank nie jest autorem tych maili, a załącznik z rozszerzeniem .rar, w którym znajduje się plik wykonywalny o rozszerzeniu .exe, który jest złośliwym oprogramowaniem wykradającym dane z komputera.

W sytuacji otrzymania podobnej wiadomości, pod żadnym pozorem nie powinno się otwierać załącznika, gdyż grozi to utratą kontroli nad kontem bankowym i kradzieżą środków. W przypadku wątpliwości co do otrzymanej wiadomości „od banku”, można skontaktować się z infolinią PKO BP pod numerami telefonu: 800 302 302 oraz (+48) 81 535 60 60.

Idź do oryginalnego materiału