We wtorek, 7 stycznia, PKO Bank Polski poinformował swoich klientów o planowanych pracach technicznych w godzinach 20:00–22:30, które mogły powodować utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej IKO. Jednakże wieczorem klienci banku zaczęli zgłaszać poważne problemy z dostępem do swoich kont, co wskazywało na awarię systemu.
Fot. Warszawa w Pigułce
Problemy techniczne zamiast prac serwisowych
Bank wydał komunikat o odwołaniu zapowiadanych prac technicznych, ale równocześnie poinformował o zakończeniu problemów technicznych. Pomimo tego wielu użytkowników przez cały czas nie mogło zalogować się do swoich kont ani dzięki bankowości mobilnej, ani internetowej.
Reakcja klientów i komunikaty banku
Użytkownicy w mediach społecznościowych wyrażali swoje niezadowolenie. Wiele osób zgłaszało, iż po godzinie 22:30 przez cały czas nie mieli dostępu do swoich kont.
„Aktualizacja: Prace techniczne zostały odwołane” – napisał bank w oficjalnym komunikacie.
Apel o wcześniejsze planowanie transakcji
Bank przypomniał klientom, aby w miarę możliwości wykonywali istotne transakcje wcześniej, zwłaszcza gdy planowane są prace serwisowe lub mogą wystąpić utrudnienia techniczne.