PKP Intercity z rekordową ilością pasażerów. Polacy coraz chętniej wybierają pociągi

3 godzin temu
Zdjęcie: foto Bartosz Grześkowiak


Niektórzy oceniają, iż to wręcz historyczny sukces PKP Intercity. Przewoźnik, tylko w pierwszej połowie tego roku (2025) – a więc od stycznia do czerwca - przewiózł prawie 40,4 mln pasażerów. To o ponad 9 proc. więcej niż rok wcześniej i o 31 proc. więcej niż dwa lata temu.

Dane za pierwsze półrocze 2025 roku

Wystarczy spojrzeć na szczegółowe dane za pierwsze sześć miesięcy tego roku.

  • liczba pasażerów: 40,4 mln.
  • średnia dzienna liczba pasażerów: 223 tys.
  • rekordowy dzień: 1 czerwca – 332 tys. pasażerów

- Dniem z najwyższą frekwencją był 1 czerwca - wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest rekordem w historii spółki - informuje Ministerstwo Infrastruktury.

Najpopularniejsze trasy

Największy wzrost frekwencji w całej siatce połączeń odnotowano do i z Poznania.

A oto frekwencja na wybranych trasach:

  • Poznań – Szczecin (60 proc.)
  • Kraków – Zakopane (59 proc.)
  • Szczecin – Warszawa (53 proc.)
  • Poznań – Toruń (47 proc.)
  • Warszawa – Zakopane (37 proc.)
  • Białystok – Warszawa (34 proc.)

514 połączeń dziennie

Wzrost liczby pasażerów oznacza, iż coraz więcej z nas wybiera pociąg, jako środek komunikacji. To też, co podkreślają eksperci, większa liczba oferowanych połączeń. Choćby w wakacyjnym rozkładzie jazdy na ten rok (2025) PKP Intercity oferuje aż 514 połączeń i to dziennie. W praktyce to o 60 więcej niż rok temu i ponad 80 więcej niż dwa lata temu.

- Coraz więcej Polek i Polaków wybiera kolej jako środek codziennego i okazjonalnego transportu. To dowód, iż konsekwentnie realizowana strategia inwestycyjna przynosi wymierne efekty. Inwestujemy w nowoczesny tabor, rozwijamy połączenia i poprawiamy komfort podróży. Statystyki przewozowe jasno pokazują, iż pasażerowie to doceniają - mówi minister infrastruktury, Dariusz Klimczak.

https://zpleszewa.pl/wiadomosci/ukradl-rower-elektryczny-i-dokonal-wlamania-grozi-mu-surowa-kara/nr6XADDsEBzVNR8mNuaZ
Idź do oryginalnego materiału