Płatne parkowanie w kolejnej części miasta. Parkomaty już działają

1 godzina temu

W tym miejscu zapłacisz za parkowanie

Od wczoraj Strefa Płatnego Parkowania obejmuje kolejną część miasta. Co ważne nie wszyscy muszą płacić za zostawienie tam swojego pojazdu. Dużym ułatwieniem jest tutaj posiadanie karty mieszkańca.

W projekcie uchwały, nad którą rada mieasta niedawno się pochylała, uzasadniono, iż wprowadzenie płatnego parkowania w kolejnej części miasta wynika z konieczności zwiększenia rotacji parkujących pojazdów oraz realizacji polityki transportowej.

https://kutno.net.pl/wydarzenia/szpitale-w-woj-lodzkim-maja-pokazac-ile-zarabiaja-lekarze-poprosila-o-to-komisja-zdrowia/7NyFI6hIwi4W2a8ZM2Fy

- Najczęstszy zgłaszany problem odnośnie możliwości parkowania pojazdów dotyczy parkingu w pobliżu dworca PKP przy ul. 3 Maja. Mieszkańcy nagminne skarżyli się na brak możliwości zaparkowania, choćby na chwilę, samochodu w celu dowiezienia/odebrania osób odjeżdżających/przyjeżdżających do Kutna – napisano w uzasadnieniu uchwały.

Podczas przeprowadzonej obserwacji pojazdów zaparkowanych na ww. parkingu stwierdzono, iż często pojazdy stały tam dłużej niż dwie doby.

- Dodatkowo mały parking przed samym dworcem (należący do PKP) jest notorycznie zajęty. Projekt uchwały przewiduje wprowadzenie opłat za parkowanie na ul. 3 Maja na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. 1 Maja zgodnie z obowiązującymi w tej chwili stawkami na terenie pozostałej SPP – czytamy w projekcie.

Jak stwierdzono, dodatkowo wprowadzenie opłat za parkowanie może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie zainteresowania zmianą środka lokomocji na autobus miejski (w pobliżu znajduje się duża zatoka autobusowa MZK) - darmowy dla mieszkańców Kutna posiadających Kutnowską Kartę Mieszkańca z aktywnym pakietem.

Radni niejednogłośnie podjęli tę uchwałę.

Przypomnijmy, iż mieszkańcy posiadający kartę mieszkańca mogą korzystać z ulg w Strefie Płatnego Parkowania.

To 50 proc. zniżki na abonament miesięczny na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania, oraz 50 proc. zniżki na abonament miesięczny na parkowanie pod płytą główną Placu Wolności (Parking Miejski).

https://kutno.net.pl/wydarzenia/nie-bedzie-pradu-w-miejscowosciach-woj-lodzkiego-utrudnienia-juz-od-jutra/AbjURAu4qD0m5fL5Icxt

Oprócz tego posiadacze KKM przez godzinę mogą parkować za darmo w Strefie Płatnego Parkowania lub na parkingu miejskim pod Pl. Wolności.

W komentarzach przeważa niezadowolenie

Obecnie w skład Strefy Płatnego Parkowania wchodzą ulice:

1) ul. Narutowicza (od ul. Sienkiewicza do Ronda Solidarności);

2) ul. Kilińskiego (cała);

3) ul. Teatralna (cała);

4) ul. Miła (cała);

5) Pl. Wolności (wschodnia, południowa i zachodnia pierzeja placu);

6) ul. Zamenhofa (cała);

7) Pl. Piłsudskiego (wschodnia pierzeja);

8) ul. Joselewicza (cała);

9) ul. Sienkiewicza (od mostu na rzece Ochni do ul. Podrzecznej);

10) ul.3 Maja (od ul. Sienkiewicza do ul. 1 Maja).

Płatne parkowanie obowiązuje też pod płytą Placu Wolności.

https://kutno.net.pl/wydarzenia/maja-ambitne-plany-w-woj-lodzkim-powstanie-najwiekszy-taki-obiekt-w-polsce/44DwSFup7zR4aqKXmrBT

Pod informacją o tym, iż przy dworcu obowiązuje strefa płatnego parkowania pojawiło się wiele komentarzy. W większości mieszkańcom nie podoba się to rozwiązanie. Krytykują je również niektórzy radni opozycyjni.

- Szczególnie dobrze zrobiliście wszystkim, którzy dojeżdżają do pracy. Nie, no jasne. Można zostawić samochód pod wiaduktem, tylko nie wiadomo, czy będzie do czego wrócić – komentuje pani Elżbieta.

- Gdzie mają postawić samochody ci, którzy pociągiem dojeżdżają do pracy? - pyta inna mieszkanka.

- Zaraz zrobi się tam pusto. Wszyscy przeniosą się na drugą stronę dworca PKP na ulicę Siemiradzkiego – uważa jeden z mieszkańców.

Przeglądając poniższą galerię można dojść do wniosku, iż w ostatnim z komentarzy jest ziarno prawy – na parkingu faktycznie jest dużo więcej wolnych miejsc, niż przed pojawianiem się tam parkomatów.

Co interesujące niektórzy kierowcy znaleźli sprytny sposób na uniknięcie opłat i nie mówimy tu o wspomnianej karcie mieszkańca. Ten temat poruszymy wkrótce.

Idź do oryginalnego materiału