Handlowcy po świętach zapowiadają przeceny rzędu 80 proc. – informuje w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolita”.
Jak czytamy w gazecie, sklepy już przypuściły reklamowy atak, by przyciągnąć po świętach klientów: Lidl zapowiada przeceny rzędu choćby 70 proc. na towary przemysłowe, Castorama zachęca hasłem „nawet 80-proc. obniżek”.”Polacy wciąż patrzą głównie na ceny, więc nie ma się co dziwić, iż hasło posezonowych obniżek pada na podatny grunt” – mówi cytowany przez „Rzeczpospolitą” Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego.Powołując się na badania UCE Research i Grupy Offerista, napisano, iż jeszcze przed Wigilią 49,4 proc. Polaków zamierzało oszczędzać na świątecznych wydatkach bardziej niż w zeszłym roku, natomiast 39,6 proc. było przeciwnego zdania. Gazeta przypomniała też, iż rok temu o oszczędzaniu mówiło 73,2 proc., a wydawać więcej planowało 18 proc. „Polacy widzą, iż inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejszy wskaźnik niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności” – mówi cytowany przez „Rz” Robert Biegaj z Grupy Offerista. Koniunktura na rynku jest zatem wciąż nie najlepsza, a konsumenci bardzo ostrożni. Dlatego handel chce przyciągnąć tych, którzy wstrzymują się z zakupami – wyjątkową ofertą.