Podłęże–Tymbark–Nowy Sącz: Budimex coraz bliżej kontraktu wartego 1,7 mld zł

3 godzin temu

Jak poinformowało PKP PLK, oferta spółki BUDIMEX o wartości ponad 1,69 miliarda złotych netto została najwyżej oceniona w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. Chodzi o zadanie obejmujące zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na odcinku Szczyrzyc–Tymbark w ramach budowy nowej linii kolejowej Podłęże–Szczyrzyc–Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji istniejącej linii Chabówka–Nowy Sącz (nr 104) – Etap II.

Budimex liderem, ale bez ostatecznego rozstrzygnięcia

Choć oferta Budimeksu została oceniona najwyżej, postępowanie przetargowe nie zostało jeszcze formalnie zakończone. PKP PLK nie wybrało jeszcze ostatecznego wykonawcy, jednak wszystko wskazuje na to, iż Budimex ma w tej chwili największe szanse na podpisanie kontraktu.

Szczegóły imponującej oferty Budimeksu

Wartość oferty: 1 693 354 580,60 zł netto

Zakres podstawowy: 1 690 854 580,60 zł netto, w tym wynagrodzenie warunkowe – 280 434 782,61 zł

Termin realizacji: 54 miesiące od podpisania umowy

Gwarancja i rękojmia: po 72 miesiące każda

Zaliczka: 10% wynagrodzenia netto

Kary umowne: do 30% zakontraktowanej kwoty kontraktowej

Strony zastrzegły również możliwość dochodzenia dodatkowych odszkodowań, o ile szkoda przewyższy ustalone kary umowne.

Przełomowa inwestycja dla regionu

Nowa linia kolejowa Podłęże–Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja trasy Chabówka–Nowy Sącz mają najważniejsze znaczenie dla rozwoju południowej Małopolski. Projekt znacząco skróci czas przejazdu m.in. między Nowym Sączem a Krakowem oraz zwiększy dostępność komunikacyjną regionu.

To jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat, a jej realizacja zbliża się wielkimi krokami.

Idź do oryginalnego materiału