Zgodnie z podpisaną umową wykonawca ma 35 miesięcy na realizację całości zadania – od przygotowania dokumentacji po uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Pierwsze 17 miesięcy zostanie przeznaczone na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Następnie w ciągu 18 miesięcy mają potrwać prace budowlane. Z okresu realizacji robót wyłączono zimowe przerwy między 1 grudnia a 31 marca.
Nowa trasa ominie Pilzno od wschodu
Projektowana obwodnica o długości 2,6 kilometra rozpocznie się na skrzyżowaniu DK94 z DK73 w Pilźnie (ul. Lwowska), gdzie powstanie rondo. Trasa przekroczy rzekę Dulczę, omijając miasto od wschodu, i zakończy się rondem w miejscowości Strzegocice, gdzie połączy się z istniejącą drogą krajową nr 73.
Droga będzie miała klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) i przekrój 1x2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku.
W ramach inwestycji powstaną również: most na Dulczy, jezdnie dodatkowe obsługujące przyległe tereny, chodniki, drogi dla rowerów, system zarządzania ruchem, a także elementy ochrony środowiska – ekrany akustyczne, przeciwolśnieniowe i przejścia dla zwierząt.
Bezpieczniej i płynniej przez region
Jak podkreślają przedstawiciele inwestora, budowa obwodnicy Pilzna znacząco poprawi bezpieczeństwo i przepustowość ruchu na drodze krajowej nr 73, stanowiącej jeden z kluczowych korytarzy komunikacyjnych południowej Polski.
Po zakończeniu inwestycji kierowcy zyskają ok. 35 km nowoczesnej trasy, biegnącej od Jasła przez Brzostek i Pilzno, w dużej części nowym śladem.

Droga krajowa nr 73 prowadzi od węzła Kielce Północ na S7 do Jasła, stanowiąc istotny odcinek połączenia pomiędzy autostradą A4 a przejściami granicznymi z Ukrainą (Krościenko) i Słowacją (Barwinek). Jej modernizacja ma znaczenie nie tylko dla lokalnych kierowców, ale też dla tranzytu towarowego.
Nowa jakość
W uroczystości podpisania umowy uczestniczył poseł na Sejm RP Adam Dziedzic, który podkreślił znaczenie projektu dla bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców regionu.
Ta inwestycja znacząco poprawi bezpieczeństwo, płynność ruchu i komfort mieszkańców, wyprowadzając ciężki tranzyt poza centrum Pilzna. To kolejny krok w budowie nowoczesnej, bezpiecznej i spójnej komunikacyjnie DK73, łączącej północ i południe Polski
– mówił parlamentarzysta.
Budowa obwodnicy Pilzna to część większego programu rozwoju infrastruktury drogowej w województwie podkarpackim. Obok planowanych obwodnic Brzostku i Jasła, inwestycja ma usprawnić podróże wzdłuż całego odcinka DK73, który stanowi jedno z głównych połączeń komunikacyjnych regionu z autostradą A4 i południową granicą państwa.

3 godzin temu
















