Podsumowanie „Ogólnopolskiego programu finansowania i usuwania wyrobów zawierających azbest”

skalbmierz.eu 1 miesiąc temu

Na terenie Gminy Skalbmierz w 2025 roku dwukrotnie realizowano zadania w ramach  "Ogólnopolskiego  programu finansowania i usuwania wyrobów zawierających azbest".

W wyniku pierwszego odbioru, który odbywał się w dniach  08.08.2025-20.08.2025 zebrano łącznie, a następnie zutylizowano 222,86 Mg azbestu. Całkowity koszt tego zadania wyniósł 111 920,29 zł i był możliwy do realizacji, dzięki pozyskanej przez nasz Urząd dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, z udziałem środków udostępnionych przez NFOŚiGW w Warszawie. Dotacja ta skierowana była wówczas tylko i wyłącznie do właścicieli gospodarstw rolnych  na które zostały złożone wnioski do ARiMR w ramach działania A1.4.1. w ramach KPO. Liczba gospodarstw, która skorzystała wówczas z owego naboru to 45 sztuki. Usunięty w ramach ww. zadania azbest został unieszkodliwiony poprzez składowanie na Składowisku Odpadów Niebezpiecznych Zawierających Azbest zlokalizowany w miejscowości Tuczępy.

W dniach 24.09.2025-28.09.2025 po raz kolejny odbywała się zbiorka azbestu na terenie naszej Gminy, która tym razem dotyczyła mieszkańców, którzy nie zakwalifikowali się w naborze zorganizowanym przez Agencję Modernizacji i Restrukturyzacji.  Przedsięwzięcie to możliwe było dzięki otrzymanemu dofinansowaniu na realizację zadania pn: "Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Skalbmierz ". Zadanie dofinansowano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej w Kielcach w formie dotacji w kwocie 15.000,00 zł, stanowiącej 50% kosztów kwalifikowalnych. Umowa dotacji nr 06311/25 została zawarta w dniu 13.10.2025 roku. Na dotacji skorzystało 17 gospodarstw i zabrano łącznie 46,18 Mg azbestu.

Idź do oryginalnego materiału