Polacy cały czas skupiają się na oszczędzaniu. Za to częściej robią zakupy online

olsztyn.com.pl 7 godzin temu
Wiemy, jak zmieniły się zachowania zakupowe konsumentów w ciągu roku. Przede wszystkim Polacy zaczęli mocniej szukać zniżek i promocji. Ale u nas ta aktywność i tak mniej wzrosła niż w innych krajach UE. Ponadto w Polsce częściej robione są zakupy online. Pod tym względem przeganiamy obcokrajowców. Staramy się też robić mniej zakupów, ale bardziej świadomie. I tu nie odstajemy od badanych Europejczyków. Eksperci komentujący te wyniki wyjaśniają, iż za zmianami zachowań klientów w rzeczywistości stoją działania sieci handlowych. I tak do łowienia okazji zachęca zwiększenie liczby promocji, a także zróżnicowanie ofert w najpopularniejszych kategoriach. Z kolei kupowanie „mniej i rozsądniej” to głównie efekt zawężania asortymentów FMCG.
Idź do oryginalnego materiału