Miasto Tychy w 2026 roku na inwestycje drogowe wyda ponad 88 mln zł. Chodzi tutaj nie tylko o remontu dróg i rozbudowy, ale także budowy ścieżek i tras rowerowych.
W budżecie Tychów na 2026 rok najwięcej środków inwestycyjnych ma trafić na drogi i oświetlenie. Na ten cel zaplanowano ok. 88,4 mln zł. To pierwsza pozycja pod względem wysokości nakładów inwestycyjnych w miejskim planie finansowym.
Największym zadaniem jest budowa metropolitalnej drogi rowerowej nr 3 Tychy–Katowice na odcinku w granicach Tychów. W 2026 roku miasto chce przeznaczyć na to 18,583 mln zł. Inwestycja jest rozpisana na lata 2025–2027, a jej łączny koszt to 30,6 mln zł, z czego 25,5 mln zł pochodzi z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, a 4,9 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Kolejną dużą inwestycją jest rozbudowa ul. Oświęcimskiej na odcinku od ul. Serdecznej w Tychach do ul. Homera w Bieruniu – na 2026 rok zaplanowano 12,503 mln zł. Zadanie realizowane jest w latach 2025–2027, a jego łączny koszt wynosi 37 mln zł. W tym 21,9 mln zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a 2,9 mln zł pochodzi z budżetu państwa.
Na rozbudowę ul. Goździków przewidziano 8,340 mln zł (realizacja w latach 2026–2027, łączny koszt 18,3 mln zł, w tym 1,9 mln zł na wykup gruntów), a na rozbudowę ul. Długiej na odcinku od ul. Wspólnej do trasy S1 – 6,9 mln zł (lata 2025–2026, łączny koszt 7,9 mln zł). Rozbudowa ul. Przemysłowej od ul. Metalowej do ul. Serdecznej ma kosztować w 2026 roku 6,025 mln zł; całe zadanie na lata 2025–2026 wyceniono na 10,6 mln zł, z czego 4,6 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
W budżecie zapisano także m.in. budowę ul. Wilkowyjskiej (5,5 mln zł) oraz budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Towarowa–Cielmicka (4,353 mln zł). To ostatnie zadanie realizowane jest w latach 2025–2026, a jego łączny koszt wynosi 9,5 mln zł.
Na rozbudowę ul. Głównej na odcinku od ul. Urbanowickiej do posesji nr 133 zaplanowano 3,55 mln zł (realizacja w latach 2026–2027), a na budowę połączenia ronda w rejonie centrum handlowego z ul. Cielmicką – 2,871 mln zł (również lata 2026–2027). Budowa drogi bocznej ul. Świerkowej 56–66 ma kosztować 2,63 mln zł, a rozbudowa ul. Szkolnej na odcinku od ul. Wilczej do ul. Obywatelskiej – 2,6 mln zł (lata 2025–2026, łączny koszt 7,3 mln zł).
W budżecie na 2026 rok uwzględniono także końcowe rozliczenie przebudowy dwóch wiaduktów drogowych w ciągu DK44 (ul. Mikołowska) – 1,916 mln zł. Łączny koszt tego zadania realizowanego w latach 2023–2025 to 64,7 mln zł, z czego 47,5 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład.
Pozostałe zaplanowane zadania drogowe to m.in.: rozbudowa drogi bocznej ul. Jurajskiej 40–22 (1,53 mln zł), rozbudowa ul. Brzoskwiniowej (1,504 mln zł, z udziałem finansowym osoby prawnej, realizacja w latach 2026–2027), przebudowa ciągu pieszo-rowerowego w al. Jana Pawła II (1,2 mln zł), budowa drogi bocznej ul. Świerkowej 14–44 (1,163 mln zł), rozbudowa ul. Jeżynowej (1,16 mln zł, planowana na lata 2026–2027), budowa parkingu przy ul. Cmentarnej wraz ze zjazdem (1,05 mln zł) oraz przebudowa odcinka ul. Katowickiej w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (1 mln zł).

2 godzin temu












