Porsche Cayenne 2023 odświeżone, ma elementy z modelu Taycan i 911

1 rok temu
Zdjęcie: Kokpit Porsche Cayenne 2023


Spis treści

  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – więcej ekranów
  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – elementy z Porsche Taycana
  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – pasażer może teraz więcej
  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – kierownica z Porsche 911
  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – są też elementy analogowe
  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – lepsza łączność
  • Nowe Porsche Cayenne 2023 – galeria

Porsche odświeżyło swój flagowy produkt: SUV-a Porsche Cayenne. Odświeżenie dotyczy przede wszystkim modernizacji wnętrza tego modelu. Choć sam kształt deski rozdzielczej nie uległ zmianie, to poza tym zmieniło się niemal wszystko, co więcej w kokpicie nowego Porsche Cayenne 2023 odnajdziemy teraz elementy z Porsche Taycana.

Kokpit Porsche Cayenne 2023 (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – więcej ekranów

Sam kształt deski rozdzielczej pozostał bez większych zmian, ale tylko on. Kierowca ma teraz do dyspozycji w pełni cyfrowy zestaw wskaźników (o przekątnej 12,6 cala), zastępujący ten z dwoma
ekranami i analogowym obrotomierzem pośrodku. W konsoli centralnej umieszczono teraz pojedynczy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala, a przed pasażerem pojawił się kolejny ekran o przekątnej 10,9 cala.

Kokpit Porsche Cayenne 2023 (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – elementy z Porsche Taycana

Z konsoli środkowej zniknął wybierak skrzyni biegów oraz przyciski na szklanej płytce. Znajdziemy tu tylko przełączniki do klimatyzacji, a wybierak skrzyni to teraz niewielka dźwigienka po prawej strony kierownicy, zapożyczona z Taycana. Sama zakrzywiona, stojąca forma wirtualnych zegarów w nowym Cayenne, to również zapożyczenie z modelu Taycan.

Nowe Porsche Cayenne 2023 – pasażer może teraz więcej

Przeprojektowane multimedia odświeżonego Cayenne pozwalają na większą interakcję pasażera z pojazdem. Dodatkowy, opcjonalny wyświetlacz umieszczony przed fotelem pasażera z przodu może służyć np. do wyświetlania filmów, ale nie tylko. Dodatkowy ekran dotykowy pozwala pasażerowi z przodu odciążyć kierowcę, na przykład poprzez obsługę nawigacji lub wybór źródła mediów. Specjalna folia sprawia, iż z pozycji kierowcy nie widać zawartości ekranu pasażera. Oznacza to, iż filmy mogą być strumieniowo przesyłane na wyświetlacz pasażera również podczas jazdy, bez rozpraszania uwagi kierującego. Na postoju z kolei, oglądanie filmów można przenieść na większy ekran w konsoli centralnej i wspólnie cieszyć się seansem.

Kokpit Porsche Cayenne 2023 (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – kierownica z Porsche 911

Nowa sportowa kierownica wielofunkcyjna pochodzi z modelu 911 najnowszej generacji i w porównaniu z poprzednim modelem Cayenne również została całkowicie przeprojektowana. Umieszczony na kierownicy przełącznik trybów jazdy, służący do wyboru spośród trybów Normal, Offroad, Sport oraz Sport Plus, jest teraz standardem w każdej odmianie nowego Cayenne. Bezpośrednio na kierownicy znajdują się także: nowy przycisk do wybierania funkcji i wyglądu zestawu wskaźników oraz elementy obsługi opcjonalnego wyświetlacza head-up.

Kokpit Porsche Cayenne 2023 (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – są też elementy analogowe

Firma podkreśla, iż w nowym Cayenne chciała zachować równowagę pomiędzy elementami cyfrowymi i analogowymi. Wszystkie instrumenty obsługi, które są istotne dla wrażeń z jazdy, zostały zgrupowane wokół kierownicy. Po jej lewej stronie, typowo dla Porsche, znajduje się nowy przycisk uruchamiania silnika, a po prawej – pomiędzy zestawem wskaźników a centralnym wyświetlaczem – umieszczono teraz dźwignię przekładni (tak jak w Taycanie). W ten sposób na konsoli środkowej znalazło się miejsce na nowy, duży panel sterowania klimatyzacją z analogowymi elementami obsługi oraz dodatkowym schowkiem. Bezpośrednio przy kierownicy nowego Cayenne zlokalizowano przeprojektowaną dźwignię sterowania systemami wspomagania kierowcy.

Kokpit Porsche Cayenne 2023 (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – lepsza łączność

Standardowa specyfikacja obejmuje teraz chłodzony schowek na telefon z funkcją ładowania indukcyjnego. Chłodzenie umożliwia uzyskanie zoptymalizowanej mocy ładowania – do 15 watów. Rozszerzona integracja usług online zapewnia nowe sposoby interakcji, takie jak korzystanie z asystenta głosowego Siri do obsługi funkcji samochodu. Nowością są również dwa gniazda USB-C w przednim schowku i kolejne dwa w tylnej części konsoli środkowej. Wszystkie porty USB oferują funkcję szybkiego ładowania, a przednie pozwalają też połączyć telefon z systemem Porsche Communication Management (PCM). Aby sparować telefon z samochodem, wystarczy zeskanować kod QR wyświetlany w PCM. Użytkownik ma wówczas do dyspozycji wiele funkcji łączności, w tym Apple CarPlay i Android Auto, a także zintegrowane aplikacje, takie jak Spotify oraz Apple Music.

Oficjalnie premiera nowego Cayenne nastąpi 18 kwietnia na targach w Szanghaju, wówczas też poznamy więcej szczegółów dotyczących tego modelu.

Nowe Porsche Cayenne 2023 – galeria

Kokpit nowego Porsche Cayenne 2023 – galeria prasowa

Kokpit nowego Porsche Cayenne 2023 – galeria prasowa

Zobacz pozostałe 0 zdjęć

Zobaczcie też jak na poniższym wideo Kasia bije rekord prędkości Porsche Panamerą Turbo:

Idź do oryginalnego materiału